Kuigi tulekahju üle elanud Mustika keskuse Prisma teatas juba taasavamise ajal, et kahjustada saanud toidukaupa ei tohi nad isegi tasuta jagada ning rõivaid jms püütakse jagada abivajajatele, levivad linna peal naljakad kõlakad kaupade müügi kohta.
Mis saab põlengu ajal Mustika Prismas olnud kaupadest?
Toimetuseni on jõudnud erinevad kuulujutud alates tulekahjus kannatada saanud kartulite müümisest grillituna ja lõpetades sellega, et Ergo Kindlustus olevat teatud kaubad kellelegi kolmandale edasi müünud, et neid Balti jaama turul realiseerida.
Prisma kommunikatsioonijuht Kadri Lainas kummutas kuulujutud ja imestas, et midagi sellist räägitakse - maksab ju Ergo Kindlustus kõik kahjustada saanud kaubad kinni.
Kõik kahjustada saanud toiduained viidi tema kinnitusel veterinaarameti käsul jäätmekäitlusesse, sest nendega ei tohi midagi muud teha; samuti ei saaks firma endale lubada klientide tervisega riskimist.
Ergo Kindlustus ASi kommunikatsioonijuht Anu Vahtra-Hellat rääkis Tarbija24.ee'le, et kaubad, mida tervisekaitseinspektsioon ei lubanud taas müüki ja mis müügist kõrvaldati, on praegu laos. Jutt käib loomulikult vaid tööstus-, mitte toidukaupadest.
«Mitte mingit korraldust, et need ringlusse läheks uuesti, hetkel ei ole, selle pärast, et pole selge veel, kui paljud nendest kaupadest lähevad täiesti mahakandmisele ja kui palju saaks nendest uuesti realiseerida,» rääkis Vahtra-Hellat.
«Me ise tõesti ei müü neid Balti jaama turul ega ole kellelegi andnud,» kinnitas ta lisades, et need kaubad ei ole üldse kuskile välja läinud.
Tavaliselt realiseeritakse kahju tõttu kindlustusfirma omandusse tulnud kaupu oksjonitel, näiteks tehakse seda autodega. Kuid nii suures mahus kaupa, kui on tulnud Mustika Prismast, satub Vahtra-Hellati sõnul neile väga harva, kui üldse. Balti jaama turg ei ole aga tema kinnitusel küll see koht, kuhu kaubad võiksid müüki minna.
Riided abivajajatele
Prisma kommunikatsioonijuht Kadri Lainas on öelnud, et rõivad ja muud tekstiilitooted püütakse koostöös Ergo Kindlustusega abivajajatele jagada, ka Ergo kinnitusel on see võimalik, kuid asjade hindamine võtab aega.
«Kui Prisma ei taha kindlustusjuhtumi käigus neid meile anda, vaid tahab neid asju endale, et siis jagada, siis see on võimalik,» ütles Vahtra-Hellat. Kuid sel juhul seda osa kaupadest Prismale ei hüvitata.
Uuesti võidakse realiseerida Vahtra-Hellati sõnul siiski vaid mittekahjustunud kaupu.
«Ergol on eelmisest aastast kogemus, kus meil oli üks mänguasjade poe veeuputus. Torustikust tavaline joogivesi voolas välja ja pakendid said kahjustada, aga asjadeni reeglina see vesi ei jõuagi,» rääkis ta. Siiski kuuluvad kaubandusliku välimuse minetanud kaubad hüvitamisele.
«Siis me tõepoolest tegime koostööd Tartu lasteasutustega ja andsime need asjad neile mingis osas. Neid oli ka muidugi nii palju, et jäi ka oksjonite tarbeks,» lisas ta.
Vahtra-Hellat selgitas, et erinevus mänguasjade poe näite ja Prisma vahel seisneb selles, et kui Prisma tahab kaupu enda nimel heategevuses kasutada, siis peavad nad võtma need enda omandusse.