Päevatoimetaja:
Sander Silm

Vaata, kui palju maksis maailmakuulsate logode disainimine

Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Toimetaja: Kristina Traks
Copy
BBC maksis logo välja töötamise eest 1,8 miljonit dollarit
BBC maksis logo välja töötamise eest 1,8 miljonit dollarit Foto: http://www.digitaltveurope.net/wp-content/uploads/2012/05/bbc-logo.jpg

Kas teadsid, et Coca-Cola logo disainimine ei maksnud mitte midagi, kuid konkurent Pepsi kulutas sama töö peale miljon dollarit. Stock Logos koostas hiljuti nimekirja kuulsatest logodest ning uuris, mis maksis nende välja töötamine.

Pepsi logo välja töötamine maksis miljon dollarit ja selle disainis 2008. aastal Arnell Group. Kuulsa Coca-Cola logo «leiutas» Frank Mason Robinson 1885. aastal ja selle disainimine ei maksnud midagi. Robinson kasutas lihtsalt Spenceriani nimelist kirjastiili, mis oli 19. sajandi keskel välja töötatud ja sel ajal USAs laialt levinud ametikirjade puhul.

Ka Google logo disainimine ei maksnud midagi. Seda tegi üks Google asutajatest Sergey Brin 1998ndal aastal. Odavalt ajasid läbi ka Twitter ja Nike, kes maksid logo disainimise eest vastavalt 15 ja 35 dollarit.

Seevastu British Petroleum kulutas logodisaini peale 211 miljonit dollarit. Kurikuulus Enron aga maksis logo disainimise eest Paul Rand`ile 1990ndatel 33 000 dollarit.

Vaata kogu lugu siit.

Märksõnad

Tagasi üles