Päevatoimetaja:
Sander Silm

Estonian Air küsib tagantjärele toiduraha

Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Copy
Estonian Airi lennuk.
Estonian Airi lennuk. Foto: Toomas Huik/Postimees

Lennufirma Estonian Air teatas mitmele varakult lennupiletid ostnud kliendile, et 1. oktoobrist alates piletil olevatel tingimustel enam lennata ei saa. Tarbijakaitse hinnangul võib olla tegu seaduserikkumisega.

«Ostsime perega aprillis viis piletit – meie ja kolm last – Pariisi. Reisi toimumise aeg on oktoobris. Piletihind pidi broneeringu järgi sisaldama kerget sööki ja karastusjooke,» kurtis üks lugeja toimetusele.

«Nüüd sain kõne, et kui soovin sööki-jooki, pean juurde maksma 240 eurot,» jätkas ta. «Kui ütlesin, et olen teenuse eest juba tasunud, selgitati, et firma kontseptsioon muutus.» Hiljem tuli veel mitu sellist kõnet.

Tarbijakaitseameti kommunikatsiooniekspert Siiri Erala ütles, et lennufirmad võivad küll tingimusi muuta, kuid seda ei tohi teha seadusi rikkudes ja tarbijate huve kahjustades.

Kui lennufirma tingimusi muudab ja tarbijad selle muudatusega ei nõustu, on neil õigus piletitest loobuda ja piletite eest makstud raha täies ulatuses tagasi saada.

Kuna aga varakult plaanitud perereisi puhul on piletitest loobumine mõeldamatu, siis soovitas Erala esimese asjana pöörduda lennufirma poole, et leida läbirääkimiste teel parim lahendus. Kui sel moel ikkagi tarbijat rahuldava kokkuleppeni ei jõuta, võiks avalduse teha tarbijakaitseametile.

«Amet ei kiida Estonian Airi tegevust tagantjärele tingimuste muutmisel kindlasti heaks ja kõnealusel juhul võib olla tegemist ka eksitava, ebaausa kauplemisvõtte kasutamisega,» rääkis Erala. «Kas see kahtlus kinnitust saab, sõltub mitmetest asjaoludest.»

Estonian Airi pressiesindaja Ilona Eskelinen ütles, et ettevõtte klienditeenindajad püüavad lähipäevadel võtta ühendust klientidega, kes on ostnud pileti enne 28. augustit ja lendavad pärast 1. oktoobrit.

«Meil peab olema pardal üks ja kõikidele klientidele üheselt arusaadav kontseptsioon,» ütles ta. «Võimalike segaduste vältimiseks informeerime kliente pardateeninduse muutunud tingimustest ja sellest, et alates 1. oktoobrist ei kaasne ECO Light ja ECO piletiga reisijatele suupisteid ja jooke.»

Eskelinen lisas, et reisijale pakutakse võimalust teha uuendus ECO Plus klassi – hind on 20 eurot ühe lennusuuna kohta, kui eelnev hinnaklass oli ECO, ja 30 eurot, kui eelnev hinnaklass oli ECO Light.

ECO Plus sisaldab äraantavat pagasit, suupisteid, tasuta ühekordset nimevahetust enne lendu, lennuaja muutmise võimalust. Lisaks pakub lennufirma allahindlust järgmiselt ostult või piletiraha tagastamist. «Püüame igale kliendile läheneda individuaalselt ja võimalikult paindlikult,» lubas ta.

Tagasi üles