Fordi esindus Eestis AS Info Auto keeldus teenindamast klienti, kel esindusest ostetud kaks bussi ning kellega selja taga aastate pikkune ning teeninduse poolsetest vigadest tulvil kliendisuhe. Et vajalikke varuosi pole ilma ametliku esinduseta kerge leida, kaalus klient juba busside maha müümist.
Fordi Eesti esindus keeldus pikaaegset klienti teenindamast
Transporditeenust osutav OÜ Katliin ostis Fordi esindusest AS-st Info-Auto kaks Ford Transit bussi: ühe 2004 ning teise 2007. aastal. Ettevõtte juhi Heiki Lombi sõnul on tal peale seda teeninduses käies olnud aga pidevalt probleeme kuni viimaks tänavu kevadel jõudis asi selleni, et tema teenindamisest lihtsalt keelduti. Viimaks õnnestus konkreetset Fordi varuosa vajanud bussi jaoks remondiaeg kirja panna tuttava kaudu, ent Pärnu maanteel asuva salongi registratuuri jõudes tema teenindamisest siiski keelduti.
«Eile vastuvõtulauas visati lihtsalt uksest välja,» oli Lomp nördinud.
Keeruline kliendisuhe Info-Auto ja Lombi vahel algas juba esimese bussi ostust, millele Lomp ostis ka 20 000 krooni maksnud lisagarantii. «Juba lisagarantii ajal hakkas mootori tuli vilkuma, käisin seal mitu korda näitamas,» rääkis Lomp, kelle sõnul põhjust aga ei leitud enne kui lisagarantii läbi sai, mistõttu tuli Lombil endal kinni maksta väljavahetamist vajanud 5000-kroonine varuosa.
Teise bussiga ei olnud Lombi sõnul aga vihmase ilmaga üldse võimalik sõita, kuna klaas läks uduseks ning puhuri klaasile suunamine probleemi ei lahendanud. Selle peale öeldi aga Info-Autost, et bussis tulebki tööle panna kogu konditsioneer.
Edasi hakkas Lombi sõnul bussiga sõites mootori alt kostuma mingit kahtlast põrinat, mistõttu Lomp viis selle Info-Autosse kontrollimiseks. «Bussil võeti armatuurlaud maha, leiti mingi vaakumvoolik,» rääkis Lomp, kelle sõnul oli vigane vaakumvoolik aga hoopiski puhuri mitte töötamise põhjuseks. «Garantiiajal käisin korduvalt sama probleemiga ja siis seda asja ei leitud.» Armatuurlaua maha võtmise eest esitati Lombile aga arve, ehkki põrin, mille pärast ta teenindusse pöördus, kusagile kadunud ei olnud ning armatuurlaud võeti samuti maha kliendiga kooskõlastamata.
Edasi vahetas Lomp Info-Autos kevadel rehve, mille käigus kriibiti ära bussi valuveljed: mida peale pooletunnist vestlust töökoja meistriga viimaks ka tunnistati.
Ligi kuu aja pärast selgus, et bussi talverehvid on teenindusest aga lihtsalt kaduma läinud.
«Ilmselt peale seda, kui härrastel neli rehvi palgast maha võeti, ei tahetudki mind enam teenindada,» oletas Lomp, kelle sõnul öeldi registratuuris, et tema teenindamisest keeldumine on juhatuse otsus, kuna bussidega on juba niigi palju probleeme olnud.
«Kui ma ei ole nende tööga rahul, ma julgen seda öelda ja mind visatakse lihtsalt uksest välja – see ei ole normaalne,» oli Lomp nördinud. «Seda enam, et ma ei ole neid busse ju kuskilt Hollandist või Saksamaal toonud, et viiksin neile mingid vanad rondid hooldusesse.»
Info Auto turundus- ja kommunikatsioonijuht Tiit Lillipuu sõnul oli Lombi teenindamisest keeldumise juhtum Info-Auto viga ning tingitud inimlikust eksitusest.
«Ta oli meil süsteemi märgitud kui inimene, keda tuleb eraldi kohelda töödejuhataja tasemel,» selgitas ta. «Ilmselt klienditeenindaja sai sellest valesti aru.»
Lillipuu sõnul on praeguseks Lombi ees vabandatud ning kliendi Fordi bussid võetakse edasipidi vajadusel siiski remonti.
«Nüüd loodetavasti õnnestub seda registratuuri vältida,» kommenteeris lahendust Lomp. «Seal registratuuris peab surnuks rääkima, et tõestada, et sinul on õigus ja mitte temal,» kirjeldas Lomp Info-Auto klienditeenindust.