Automüügi järsk kukkumine ja sellest tulenevad pinged ületootmise all kannatavas Euroopa autotööstuses sunnivad General Motorsit kärpima koormust kahes Saksa tehases.
GM kärbib Opelite tootmist
Tootmine peatatakse 20 päevaks käesoleva aasta nelja viimase kuu jooksul – nii peakorteris Rüsselsheimis kui Kaiserslauterni komponenditehases.
Otsus puudutab ligikaudu pooli Rüsselsheimi 13 800 töötajast.
Opeli müük langes tänavu esimeses poolaastas mullusega kõrvutades 15 protsenti, kuna valitsuste kulukärped ja kasvav tööpuudus hoidsid Euroopa tarbijaid autokauplustest eemal.
Euroopa massituru autotootjad on vastanud väljakutsetele kärpides töötunde, ühtlasi kaalutakse tehaste sulgemist.
Mullu kehtestas Ford oma Kölni tehases lühemad vahetused.
GM kaotas mullu Euroopas 747 miljonit dollarit ning peab praegu ametiühingutega läbirääkimisi, kuidas lükata koondamised ja Bochumi tehase sulgemine edasi vähemalt aastani 2016.
«Euroopa autoturg on tugevas languses,» ütles Opeli personalijuht Holger Kimmes. «Praegu on parimaks üleminekumeetmeks lühendatud tööaeg.»
Ettevõtte otsus puudutab ka administratiivtöötajaid.
2008-2009 aastate kriisis said Saksa ettevõtted kasutada riiklikke lühendatud-tööaja-toetusi, nn Kurzarbeiti programm aitas koondamistest hoiduda. Seetõttu suutsid ettevõtted ka kiiremini reageerida, kui nõudlus hiljem taastus.
Opeli tehasenõukogu juht Wolfgang Schäfer-Klug ütles, et osaajatöö «kindlustab inimestele töökohad».
Copyright The Financial Times Limited 2012