End segaselt tutvustav pangaesindaja helistab õhtuti eakatele inimestele koju, et teada saada nende isikukoodi.
Väidetavad kelmid küsivad eakatelt isikukoode
«Umbes kell 19.30 helistas minu pensionärist ema kodusele telefonile keegi naine, kes esitles end kui mingi panga esindajat. Ema küsis nime üle ja vastuseks kuulis ta midagi kiiret ja arusaamatut,» rääkis portaalile DzD üks nende lugeja. Helistaja palus naisel dikteerida oma isikukood. «Ema vastas, et pole ju praegu tööaeg ja kui mingil pangal on talle mingeid küsimusi, siis ta suurima heameelega tuleb kontorisse kohale ja selgitab, seda enam, et kogu vajalik info on pangal ju olemas. Sellega kõne lõppes.» Lugeja sõnul tekkis küsimus, kas taas tegutsevad mingid telefonikelmid.
Põhja prefektuuri majanduskuritegude talituse juhi Roger Kummi sõnul pole politseil hetkel mingeid andmeid selliste juhuste kohta. Ka ei ole politseil infot selle kohta, et sellist skeemi kasutades oleks kelleltki raha välja petetud. Sellegipoolest soovitas Kumm inimestel olla ettevaatlik, eriti kui keegi tundmatu helistab ja soovib teada saada isiklikke andmeid või küsib neid seoses mingi ootamatu sündmusega. «Kindlasti ei tohiks sellised kõned lõppeda finantstehingu sõlmimisega,» pani ta inimestele südamele.
Politseiniku sõnul peaksid lapsed oma eakatele vanematele selgitama võimalikke ohte, sest paljud vanurid ei saa oma kõrge ea tõttu täielikult aru isikuandmete kaitse olulisusest. Ka tasuks sellistel puhkudel pöörduda politseisse.
Swedbanki pressiesindaja Mart Siilivaski sõnul on teatud juhtudel isikukoodi tõepoolest vaja selleks, et kindlaks teha kliendi isikut. Kuid pressiesindaja sõnul sellistel juhtudel pangatöötajad vaevalt, et hakkavad helistama klientidele nii kummalise palvega. Siilivask hoiatas, et mitte mingil juhul ei tohiks telefoni teel öelda oma pinkoodi, internetipanga parooli või muud konfidentsiaalset infot.