Inimesed kaebavad, et rõivaid toodetakse ainult modellimõõtu naistele-meestele ja vähegi kopsakamal pole midagi võtta. Tootjad, kel oma kauplused, väidavad, et nii see siiski ei ole, ehkki suurte numbrite puhul valitseb oht, et need võivad kätte jääda.
Suuri rõivanumbreid on poest raske leida
Eakad pärnakad Maimu ja Iida (76 ja 80) võtsid endale pluuside-jakkide ostmiseks ette lausa pealinnareisi, kuid pidid sealtki tühjade kottidega lahkuma. Nad leidsid küll üles Pärnu maanteel asuva suurte numbrite kaupluse ja Ülemiste keskuses Zizzi poe, kuid seal oli väike valik ja hinnad kõrged.
Maila, kes kannab riideid nr 46, soovis venna pulmadeks pidulikku kleiti, kuid tuli poereidilt pahurana koju ja kurtis: «Ma ei saa aru, miks riideid tehakse ainult piitspeenikestele.»
Juhtival kohal töötav Margus teeb küll sporti ja toitub enda arust tervislikult, kui oma isaga sarnaselt kaalus alla ei võta. Ta kurdab, et ei suuda endale Eestist ülikonda leida.
Need on ainult mõned näited. Tarbija24 otsustas tootjailt küsida, miks vähegi kogukamad endale siit rõivaid ei leia või peavad selleks nii palju vaeva nägema.
Bastion: suured numbrid kipuvad kätte jääma
Bastioni turundusjuht Anne Rinne ütleb, et ettevõte teeb riideid isegi 46-48 suurustele, kuid mitte väga palju. «Meie kogemus näitab, et kui teeme rohkem, jäävad need meile kätte,» lausub ta ja lisab, et ehk on neid ostjal poes lihtsalt raske iseseisvalt üles leida. Selleks palub ta julgelt pöörduda teenindajate poole, kes on alati valmis abistama.
Rinne sõnul tehakse rõivaid ka erineva kehatüübiga inimestele, vaid väga erilise keha puhul võidakse hätta jääda. Suuri numbreid Bastioni poodides eraldi välja pandud ei ole, sest väljapanekud on teemade ja värvide kaupa. Kõige rohkem ostetakse siiski rõivaid, mille number on 38-42.
Baltika: suurte suuruste tootmine ületab müüki
Baltika ülikonnabrändi Baltman brändijuht Kristel Sooaru kinnitas, et Baltman pakub oma kollektsioonis ülikondi suurusskaalas 44-62, mille raames varieerub konkreetne valik olenevalt ülikonna istuvusest. Baltmanil on nimelt kolm istuvust: kehasse töödeldud slim fit, regular ja avaram lõige comfort. Ka pikkused varieeruvad 170 cm kuni 195 cm.
«Nii varasemate kui viimase, 2012. aasta kevad-suvise hooaja põhjal saame kinnitada, et seni on meie suurte suuruste pakkumine ületanud müüki - viimasel hooajal moodustasid suuruses 60-62 ülikonnad 3 protsenti meie pakkumisest, samas kui need andsid pelgalt 2 protsenti müügikäibest. Suurustele 56-58, mis on samuti mõeldud suhteliselt suurtele meestele, on meil tugev pakkumine ning nende müük annab ka umbes 15 protsenti müügikäibest. Kõige suurema läbimüügiga suurus on 54.»
Ta lisas, et Baltmani 20 tegutsemisaasta kogemusele tuginedes ei ole suurtele suurustele (üle nr 60) suurte varude panustamine äriliselt otstarbekas, kuna nende läbimüügikiirus on aeglane ning kaubal on väga suur oht seisma jääda. Lisaks on rõivakaubanduses oluline pakkuda klientidele igal hooajal uut kaupa.
Et rahuldada nii julgema maitsega kui väiksemate ja suuremate suurustega meeste vajadusi, on ettevõte toonud turule eritellimusülikonna teenuse, kus iga mees saab tellida endale meelepärase ülikonna suurusvahemikus 44-68.
Sangar: särke saab valida vastavalt pikkusele ja kehatüübile
Sangari turundusdirektor Raul Saks selle üle, et suured numbrid ei müü, ei kurda. Tegu on ühese tootjaga vähestest, mille toodangus on särke kolmele eri pikkusele: 170-179, 180-189 ja 190-199 cm. Igas kollektsioonis on särgimudeleid, mida spetsiaalselt üle 190 cm pikkustele meestele toodetakse. Hetkel on ainuüksi veebipoes niisuguseid mudeleid müügil üle 50.
Lisaks eri pikkustele saab Sangari särkide puhul valida ka eri kehatüüpide vahel: regular täidlasemale kehaehitusele, slim sportlikule kehaehitusele ning extra slim saledale kehaehitusele. Regular kehatüübile on praegu saada üle 70 särgimudeli.
Särgi puhul on oluline ka kraeümbermõõt. Sangari tavavalikus leidub särke kraeümbermõõtudele 37-48. Sellele lisaks õmmeldakse ka mõõdusärke, mida on võimalik tellida veelgi suuremaid.
Saksa sõnul võimaldab oma jaemüügivõrgu olemasolu Sangaril paremini tarbijate soove arvestada. «Oleme selles osas paremas positsioonis kui need tootjad, kes oma jaemüügivõrku ei oma ning kellelt edasimüüjad riskide vähendamiseks ei julge suuri ega ka väikseid suuruseid väga julgelt tellida,» vihjas ta ühele võimalikule põhjusele, miks suuri numbreid igas poes saada pole.