Sõnast käsitöö» või sõnapaarist «käsitsi tehtud» on viimastel aastatel saanud väljend, mida oma toodetele külge riputades loodetakse olulisemalt kallimat hinda teenida.
Paraku pole aga ärikunst nii lihtne ning turunduslikke päästikuid või emotsionaalseid magneteid, mis tarbija ahhetama unustaks ning rahalugemise tahaplaanile suruks, on veel mitmeid teisigi.
Leiduks vaid rohkem julgeid ja arukaid katsetajaid, kes rahateenimist ära ei põlgaks.
Hiljuti sattusin ühte talumuuseumisse, kus minu silme all hakati ahju panema plaaditäit imemaitsva välimusega iseküpsetatud leibu. Kuigi talukompleks ja sealsed väljapanekud olid juba ise väga sisukad, tekkis mul paratamatu kiusatus ka omatehtud leiba mekkida. Suur oli üllatus, kui mulle teatati, et need leivad ei ole müügiks.
Ei aidanud palved ega selgitused, kuni lõpuks kohaliku direktori isiklik vastutulek meile paar pätsi võimaldas. Rahakotist viieeurost tänutäheks ulatades ehmatasin aga muuseumi töötaja suisa ära: «Ei, nii palju see küll ei maksa, saate tasuta!»
See oli siis näide üsna sagedasest nähtusest Eesti maapiirkondades: sulle pakutakse küll kultuurilisi elamusi silmale, kuid praktilisi emotsioone teenusena pakkuda ei osata.
Kurb lugu on aga selles, et külastajate vajadused võivadki sedamoodi rahuldamata jääda. Kui nüüd korraks mõelda, et lisaks leivale saaks talumuuseumist kaasa osta veel tatraküpsiseid, ajaloost inspireeritud ja kohapeal valmistatud linajahust hõrgutisi, olnuks mu kotike lahkudes üsna pungil ja talumuuseum paarkümmend eurot kindlasti rikkam.