Nädala alguses kirjutasime Postimehes, kuidas Starman nõuab inkassofirma vahendusel sisse üle kolme aasta vanuseid võlgu. Tarbijakaitseamet soovitab selliste nõuete saamisel olla väga tähelepanelik ja tuletab meelde, et põhjendamatud võlanõuded on õigus vaidlustada.
Alusetu võlanõue tuleks vaidlustada
Tarbijakaitseameti avalike suhete juhi Hanna Turetski sõnul tuleb sellistes olukordades reageerida kohe.
Alusetu võlanõude vaidlustamiseks tuleb ettevõttele, sealhulgas inkassofirmale, esitada kirjalik vastulause. Ettevõtja on seepeale kohustatud tõendama võlgnevuse olemasolu ja ka seda, et tarbijat on mõistliku aja jooksul võlgnevusest teavitatud.
«Aegunud võlanõuete osas saab siiski vaidlustamine olla tulemuslik vaid juhul, kui võlanõude saaja pole võla tasumisest tahtlikult kõrvale hoidunud ja kui ettevõte pole tarbijale võlgnevuse tasumise nõudeid varem mõistlikul ajal esitanud,» selgitas Turetski.
Samas tuletab Turetski meelde, et tavaliste lepingute puhul aegub nõue kolme aasta jooksul, kuid seadus lubab pooltel kokku leppida ka pikemas, kuni kümneaastases aegumistähtajas. «Selline kokkulepe peab olema fikseeritud lepingus. Kui tarbijal enam lepingut pole, siis saab selle koopiat küsida ettevõtjalt, kes nõude esitas,» ütles Turetski.