Paljudes maailma tippfirmadest leiab tänapäevalgi tobedaid firmareegleid, kirjutab personaliasjatundja Roberta Matuson FastCompanys. Kui palju lihtsam oleks töötada selliste rumalate reegliteta.
Kõige tobedamad firmareeglid
Kõige kuulsam selline reegel kõlab: kliendil on alati õigus. Firmad korrutavad seda mantrana. Paraku ei ole klientidel alati õigus. Õppisin seda juba siis, kui töötasin Marshalls`i klienditeeninduses. Ma kohtasin paljusid kliente, kes olid jämedad ja ülbed poe töötajate suhtes. Kust otsast neil õigus oli, ei tea.
Või siis reegel, et töö juures ei tohi kasutada isiklikke mobiiltelefone. Ettevõtted põhjendavad seda nõuet, et inimesed võivad pildistada konfidentsiaalseid dokument ja tootedisaine. See on tore reegel seni, kuni näiteks kooli õde üritab sind telefonitsi kätte saada, teatamaks, et su laps sai viga. Mis siis kui jätaks selle reegli ära ja vallandaks ebausaldusväärsed inimesed.
Mõnedes firmades on töötajatel tööajal internetis surfamine keelatud. Kas sa tead kedagi, kes teaks kedagi, kes poleks rikkunud seda reeglit? Ma saan aru, kui inimeste netis surfamise aega piiratakse, kuid täielikult keelates on see küll rumalus.
Üks mu lemmik tobedate firmareeglite hulgas on «kuue-kuu-reegel». See seisneb selles, et sa pead töötama kuus kuud, enne kui sind saab üle viia või edutada mõnele teisele positsioonile. See reegel võis töötada 70ndatel, kuid tänapäeval enam mitte. Töötajate lojaalsust pole enam olemas.