Päevatoimetaja:
Erkki Erilaid
Saada vihje

Briti ettevõtjad otsivad kasvu väljastpoolt ELi

Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Toimetaja: John Murray Brown, FT
Euroopa Liidu lipp.
Euroopa Liidu lipp. Foto: SCANPIX

Majanduslangusest ja eurokriisist muserdatud Briti ettevõtted otsivad kasvu üha kaugemalt kodusaare kallastest.

Nõrk majanduskliima ning euro suhtes kallis nael on sundinud firmadele peale kursimuutuse ning ajanud neid sügavamale tärkavate turgude avarustesse.

Äsja ületas väljapoole Euroopa Liitu suunduv eksport esmakordselt ELi-sisese ekspordi.

Kaupade eksport Hiinasse kasvas märtsist maikuuni 26 protsenti, kui aastatagusega kõrvutada.

Eksport Prantsusmaale kahanes 9 protsendi võrra. Saksamaa ja Itaalia osas tuli langust vastavalt 2 ja 20 protsenti.

«Ärge virisege, vaadake kaugemale,» soovitab eksportijatele tõlketeenuseid pakkuva Bigword Groupi tegevdirektor Larry Gould.

Mullu kahanes Bigwordi käive Suurbritannias 5 protsenti, maailma lõikes aga kasvas 45 protsenti (43 miljoni naela peale).

«Hiinlastel, brasiillastel ja indialastel on raha kulutamiseks küllaga,» ütles Gould.

Eurokriis on pannud suurfirmad agressiivselt tärkavaid turge avastama, koos sellega kasvab vajadus tõlketeenuste järele.

Copyright The Financial Times Limited 2012

Kommentaarid

Märksõnad

Tagasi üles