Töötajad, kes kasutavad töö juures räpast kõnepruuki, paistavad ebameeldivad oma kolleegidele, kuid veel hullem – võivad ilma jääda ka edutamisest. CareerBuilderi uuring näitab, et 57 protsenti tööandjatest jätaksid tõenäoliselt edutamata inimese, kes tööl pidevalt vandesõnu kasutab.
Lõpeta tööl ropendamine või jääd edutamisest ilma
«Paljud tööandjad väärtustavad professionaalset väärikust ja vandumine lihtsalt ei mahu selle koodi sisse,» ütleb CareerBuilderi asepresident Rosemary Haefner Forbesis. «Eelkõige kehtib see ametikohtadel, kus tuleb tegeleda klientidega, kuid kasimata suuvärk võib mõjutada ka vestlust juhuslikult pealt kuulnud kolmandate inimeste arusaamu ettevõttest.»
Rohke vandesõnade kasutamine võib viidata pidevalt vihasele olekule või lihtsalt vajakajäämisele professionaalsuses, ütleb Haefner. 2000 juhti ja 3800 töötajat hõlmanud uuringu kohaselt tunnistasid 51 protsenti töötajaid, et kasutavad kontoris labast keelt. Tõsi, enamik ehk 95 protsenti neist ütles, et teeb seda vaid töökaaslaste ees, kuid 51 protsenti kasutasid seda ka ülemuse ees.
Uuringust tuli välja, et enamik juhte kahtles ropendavate töötajate professionaalsuses, kuna teised leidsid, et labase kõnepruugi töö juures kasutamine viitab enesekontrolli puudusele ja vähesele vaimsele küpsusele. Rohkem kui pooled juhid arvasid, et tööl vanduvad töötajad on vähem intelligentsemad kui need, kes saavad hakkama vandesõnadeta.
«Inimesed kasutavad neid sõnu mitmel põhjusel, » ütleb Haefner. «Harjumusest, organisatsioonikultuurist johtuvalt, stressiolukorras. Töötajatel, kes vannuvad palju kodus ja suheldes sõpradega, on keeruline neid sõnu välja filtreerida töösuhtluses. Enamasti aga kasutatakse neid sõnu stressiolukorras, kui pinged on üles kruvitud.»
Kõige kõvemad vandujad on töötajad vanuses 35-44 eluaastat. «Uuring näitas, et töötaja labane kõnepruuk jätab juhtidele negatiivse mulje ja karjääri aspektist võttes oleks tark mitte selliselt kõnelda,» ütleb Haefner.