Väikse koera kostüümist paisus suur tüli

Hanneli Rudi
Copy
Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Chihuahuad vajavad Eesti kliimas sooje riideid.
Chihuahuad vajavad Eesti kliimas sooje riideid. Foto: Tairo Lutter / SL Õhtuleht

Koeraomanik, kes ostis firmast Zookeskus oma lemmikule väikseks osutunud kostüümi, ei ole pea aasta jooksul suutnud rõivaeset müünud kauplusega kokkuleppele jõuda. Ostja nõuab raha tagasi, aga firma soovib, et koeraomanik viiks kurikuulsa kostüümi ära.

Venekeelse Postimehe poole pöördus chihuahua omanik Galina, kes pea aasta tagasi valis Zookaupluse kataloogist oma koerale kostüümi ning maksis selle eest kogu nõutava summa ehk 22 eurot. Kaupa kätte saades aga selgus, et see on liiga väike. «Kuna see pood suleti ja müüja mulle raha tagasi maksta ei tahtnud, siis pöördusin tarbijakaitseametisse, kust soovitati mul kohtusse minna. Ka hoiatati, et see maksab palju ja sel pole mõtet,» rääkis naine.

Tarbijakaitseameti pressiesindaja Hanna Turestki sõnul pole see asi nii must-valge. Tegelikult pole kauplust suletud, vaid see kolis ning ka firma tegutseb edasi.

Poeomanik Julia rääkis oma versiooni toimunust: kataloogi, mille järgi kostüüm telliti, lihtsalt ei eksisteeri – on ainult suurused ning riideid õmbleb vastavalt standardile Venemaal asuv tehas. Poe kinnitusel väitis ostja, et tema koer vastab standardile ja mullu 8. septembril vormistati tellimus. Oktoobri alguses teavitati klienti, et tellimus on täidetud ja tellitud kaubale tuli järgi tellija 11-aastane tütar koos koeraga. Selgus, et kostüüm chihuahuale ei sobinud ja pood pakkus välja võimaluse vahetada see välja špitsi kostüümi vastu ja kohendada seda ilma rahata koerale sobivaks.

«See on tarbijakaitse eeskirjades – enne raha tagastamist tuleb kaup ringi vahetada,» toonitas poejuhataja. Koeraomaniku tütar oli pakutud vahetusega nõus ja tema juuresolekul võeti koeralt mõõdud ning kostüümile tehti peale märked, mille järgi saaks seda parajaks teha.

Hiljem, kui kostüümi kohendamine oli praktiliselt lõpusirgel, tuli poodi aga Galina ise ja keeldus vahetuskaubast ning nõudis raha tagasi. Koeraomanik kinnitab, et selle kostüümiga sai koer ainult seista, liikuda oli sellega võimatu. Pood keeldub raha tagasi maksmast, kuna chihuahua jaoks ringi õmmeldud špitsi kostüümi pole võimalik enam teistele klientidele maha müüa.

Zookeskuse juhataja tunnistas, et kohalike koerte mittevastamine standardile on Eestis probleemiks ja lisas, et kliendid tavaliselt reageerivad normaalselt ettepanekule kostüümi kohendada.

Tarbijakaitseamet otsustas, et pood peab ostjale raha tagastama. Poejuhataja aga toonitab, et Galina võttis kauba ja lisas, et vastupidiselt väitele ei kavatse nad poodi sulgema hakata, plaan on hoopis laieneda. «Ettevõte kaitseb oma reputatsiooni ja ei ole välistatud, et me kaebame Galina laimamise eest kohtusse,» toonitas Zookeskuse juhataja.

Tarbijakaitseameti pressiesindaja Hanna Turetski ütles, et kui ettevõte ei täida ettekirjutust, võib tarbija pöörduda kohtusse. Ajakirjaniku küsimuse peale, kas ettevõttel on õigus nõuda kliendilt raha, kuigi sel ei ole võimalust kaupa näha, vaid saab selle kätte alles mitu kuud pärast tellimuse vormistamist, vastas pressiesindaja, et kui inimene tellis kauba, siis ta peab selle eest ka maksma.

«Ilmselt ei jää mul muud üle, kui pöörduda kohtusse ja kutsuda oma laps tunnistajaks,» sõnas Galina.
 

Kommentaarid
Copy
Tagasi üles