Verstapost: uus Nissan Rogue valmib Lõuna-Koreas

Copy
Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Nissani logo.
Nissani logo. Foto: SCANPIX

Midagi uut Jaapani autotööstuse ajaloos: Nissan teatas, et järgmise põlve Rogue’i maastureid hakatakse ehitama ka kunagises koloonias Lõuna-Koreas, millest tänaseks on sirgunud tõsine konkurent sõidukite meisterdamise vallas.

Pärast teist maailmasõda pole Jaapani tootjad Lõuna-Koreas – kuhu brutaalne 35-aastane okupatsioon sügavad haavad jättis – eriti näha olnud.

Ühelgi Jaapani autotootjal pole Lõuna-Koreas oma tehast. Ühtlasi kohtab sealsetel teedel harva Toyotasid, Hondasid ja muid Jaapani marke.

Nissani samm tuleb ajal, mil Jaapani ja Korea suhted taas pingeliseks on kiskunud. Juunis sõitis korealane veoautoga sisse Jaapani saatkonna väravad Soulis – ilmselt protestiks territoriaalvaidluste pärast. Ning Korea pidi tühistama luureandmete jagamise plaanid Jaapaniga, kuna avalikkus oli vastu.

Koreas ehitatud Nissaneid kohapeal müüma ei hakata. Firma ütles reedel, et ekspordib need ca 80 000 Rogue’i, mis alates aastast 2014 Busanis valmima hakkavad, USAsse, kus väikeste nelikveoga crossoverite müük on alates 2010. aastast praktiliselt kahekordistunud.
Jaapanlased kolivad tootmist üha usinamalt kodust minema, kuna jeen on jonnakalt tugev ning eksport Jaapanist seetõttu kahjulik.

Hetkel meisterdab Nissan Rogue’e Jaapani lõunaosas Kyushus, kuid kavatses suunata selle tootmise oma Smyrna tehasesse Tennessees USAs – pärast tulevaks aastaks plaanitud uuendust. Nüüd jaotatakse tootmine Smyrna ja Busani vahel ära.

Lõuna-Koreas tootmisel on mitmeid eeliseid, muuhulgas suhteliselt odav vonn ning madalate tariifidega ligipääs eksporditurgudele, kuna Lõuna-Koreal on vabakaubanduslepped USA ja Euroopaga – mida protektsionismi kalduval Jaapanil pole.

«Korea valitsus hoiab oskuslikult konkurentsivõimelist valuutakurssi ning sellest lõikame kasu ka meie,» ütles Renault’ ja Nissani tegevjuht Carlos Ghosn.

Nissani otsust kallutas aga ka üks otsesem põhjus – nimelt jõude seisev võimsus Busani tehases, mille omanik on Renault Samsung Motors (RSM).
Nagu nimestki näha, on RSM korealaste Samsungi ja Nissani «prantslasest» liitlase Renault’ ühisettevõte.

RSMil on olnud Koreas raskusi Hyundaiga konkureerimisel ning Busani tehas töötab vaid 60-protsendilise võimsusega.
«Otsusest [toota Rogue’e Busanis] võidavad nii Renault, Nissan kui RSM. Siit on ka hästi näha, milline jõud peitub [meie] ühenduses,» ütles Ghosn.

Copyright The Financial Times Limited 2012
 

Kommentaarid
Copy

Märksõnad

Tagasi üles