Päevatoimetaja:
Sander Silm
Saada vihje

India autotehases tapeti ülemus

Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Copy
India autotehases tapeti ülemus.
India autotehases tapeti ülemus. Foto: SCANPIX

India suurim autotootja Maruti Suzuki peatas määramata ajaks tootmise ühes oma kahest kohalikust tehasest, kui vihased töölised ründasid raudkangidega ülemusi, tappes ühe ja vigastades 100 inimest. Hoonele pandi tuli otsa.

Maruti teatas, et töölised, kes nõudsid ühe koondatud kolleegi tööle ennistamist, pöörasid pea peale terve tehase, ründasid juhte, mänedžere ja ülevaatajaid ning «jätsid paljud veristena ja meelemärkuseta lamama».

Jaapanlastele kuuluv autotootja ütles, et tegeleb parasjagu New Delhi lähistel paikneva Manesari tehase kahjude hindamisega, mille tootmisvõimsus oli 550 000 autot aastas.

Omanike sõnutsi on kontorid tulekahju tõttu täiesti kasutuskõlbmatud.

Firma sõnutsi hukkus kallaletungis inimressursside osakonna juhataja Avinash Kumar Dev, kes etendas võtmerolli tehase töösuhetes.

Haavatute hulgas on ka kaks jaapanlast.

Maruti aktsiad langesid eile Mumbai börsil ligi 9 protsenti, emafirma Suzuki kaotas aga Tokyo börsil aktsiahinnalt 3 protsenti.

Politsei on juba arreteerinud 100 Maruti töötajat, eile valvas tehase territooriumi üle 1000 politseiniku.

Manesari tehases, mis toodab Maruti populaarsemaid mudeleid, on pikemat aega valitsenud pingeline olukord palkade, juhutööliste ulatusliku kasutuse ja töötajate katsete ümber organiseerida senisest sõltumatumat ametiühingut.

Mullu kaotas tehas streikide tõttu 60 tööpäeva. Tihti töötasid töölised teadlikult väga aeglases tempos ja kasutasid ka muid protestimeetodeid – näiteks autode ja seadmete saboteerimist.

Kokku jäi seetõttu tootmata ligi 65 000 autot väärtusega ca 400 miljonit dollarit – ajal mil Maruti, mis varem väikeautode turul monopoli nautis, kogeb üha karmimat konkurentsi Honda, Toyota ja Fordi poolt.

Copyright The Financial Times Limited 2012

Märksõnad

Tagasi üles