Konjunktuuriinstituudi juht Marje Josing ütles, et pudelivee osakaal ostukorvis hakkab langema – põhjuseks nii moehulluse hääbumine kui ka jahe ilm.
Josing: veepudeliga ringikõndimise hullus läheb üle
Josing tõi välja, et pudelivee tarbimist mõjutab viis tegurit: ilm, ostuvõime, keskkonnateadlikkus, müüdid või mood ning kraanivee kvaliteet.
«Võib uskuda, et jahe ilm ja väike ostuvõime on vähendanud pudelivee tarbimist, ja eks vist ka see osade kodanike moehullus, et kogu aeg peab veepudeliga ringi käima, hakkab üle minema,» märkis ta.
Ta möönis, et ilma uuringuteta on väga raske hinnata, millist mõju omab Tallinna Vee kampaania, mis kutsub üles kraanivett jooma, ent igal juhul on tema sõnutsi tegemist õige ideega. «Raske on leida mõttetumat tegevust kui importida näiteks Prantsusmaalt vett ja osta seda kalli hinnaga, kui samas on meil enamikus kohtades korralik ja kvaliteetne vesi kraanist jooksmas. Piisavad puhta vee varud on üks Eesti oluline rikkus,» märkis ta.