Päevatoimetaja:
Aimur-Jaan Keskel

Kohus: lennupiletite veebimüüjad ei tohi lisada reisitühistuskatet

Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Toimetaja: BNS
Copy
Lennuki salong.
Lennuki salong. Foto: Siim Kumpas

Veebimüügis olevate lennupiletite müüjatel on õigus broneeringu juurde lisaks piletite kohustuslikule lõpliku hinna näitamisele märkida ka kõik lisamaksud ja -tasud, kuid nad ei tohi lisada automaatselt lennureisi tühistamise kindlustuskatet, otsustas Euroopa Kohus neljapäeval.

Otsus järgnes Saksamaa tarbijakaitseorganisatsiooni hagile internetis lennupileteid müüva ebookers. com Saksa haru vastu.

Lennureisi broneerimisel esitati arves automaatselt lisaks lennureisi hinnale ning täiendavate maksude ja tasude kõrval ka lennureisi tühistamise eest nõutava kindlustuskatte maksumus.

Lehekülje alumises osas asuv juhis näitas, kuidas klient peaks edasi tegutsema, juhul kui ta ei soovi automaatselt sisse arvestatud lennureisi tühistamise kindlustust tasuda.

Kohtu hinnangul peab klientidel olema õigus valida lisateenuseid. Neid ei saa kohtu kohaselt kuidagi kohustuslikeks ega lennureisi jaoks vajalikeks pidada.

«EL-i seadusest tulenevalt peavad hinnalisad olema esitatud selgel, läbipaistval ja ühemõttelisel viisil juba iga broneerimisprotsessi alguses, ning klientidel peab olema valikuvõimalus nendega nõustumise ja nendest keeldumise vahel,» kirjutas kohus oma otsuses.

Tagasi üles