Kuressaares Smuuli 9 asuva maja elanikud peavad neile saadetud arvete kohaselt maksma elektrienergia eest vähem, kui nad seda reaalselt tarbinud on, sest kasutusel olev kauglugemisega arvesti ei tööta korralikult.
Kortermaja rahva elektriarved on liiga väiksed
Saarte Häälega vestles Smuuli 9 maja elanik, kelle sõnul sai anomaalia alguse selle aasta märtsikuus, kui vahetati ära kauglugemisega elektriarvestid. Et tema paralleelselt juba aastaid ise oma elektrinäitusid kirja pannud on, avastas ta ebakõla arvel märgitud ja reaalsete näitude vahel.
Pöördumisel Eesti Energia kohaliku klienditeeninduse poole selgus, et elanikule oli saadetud nn prognoosarve, mis teenusepakkuja sõnul suhteliselt täpne pidi olema. Siiski võib viimase kolme kuu arveid kokku liites ja reaalsete näitajatega kõrvutades näha, et kliendi jaoks on kasu 80 kW.
Et aga elanikud ei taha aasta lõpus tagasiulatuvalt suuri summasid kasutatud elektri eest maksma hakata, peavad nad igakuiselt käima Eesti Energia klienditeeninduses, esitama oma näidud, mis saadetakse Tallinna kontorisse ning seejärel saavad nad juba reaalsetele näitudele tugineva arve.
Arvesteid vahetanud OÜ Elektrilevi kommunikatsioonispetsialisti Kaarel Kutti sõnul sai märtsikuuga läbi arvestite 12-aastane taatlusaeg. Seega vahetatigi ära arvestid, kuid seni on muutmata jäänud kauglugemise süsteem, mis peaks arvestite näitusid edastama. Seetõttu ei jõuagi õiged andmed teenusepakkujani. Kutti loodab, et lahenduse saab olukord sel nädalal, mil üks kahest kogu Eesti elektriarvestite kauglugemissüsteeme haldavast tehnikust Saaremaale saata loodetakse.
Elaniku arvates oleks taoliste hädade ilmnedes tulnud teavitada elanikke, sest tema sõnul pole paljud inimesed taolisest probleemist teadlikudki. Alles tema eeskujul on ka mitmed majanaabrid asunud ise oma elektrinäitusid Eesti Energiale esitama.