Üks põhilisi suviseid tarbijaprobleeme on Tarbijakaitseameti teatel taara vastuvõtt kauplustes, kus automaadid on rivist väljas. Kauplused nendivad, et suvine aeg tähendab tõesti taaraautomaatidele suurt koormust ja seega ka rohkem rikkeid.
Kauplused ei taha automaadi rikke korral taarat vastu võtta
«Me oleme seda ise ka märganud, et eks suvel tuuakse taarat rohkem ja see on tekitanud küll probleeme. Me oleme ka ise võtnud selle teema suurema tähelepanu alla,» selgitas Rimi kommunikatsioonispetsialist Katrin Bats.
Rohkem taarat tähendab seda, et automaadid saavad kiiremini täis ja lähevad sagedamini rikki. Tarbijakaitseameti avalike suhete juhi Hanna Turetski sõnul peab aga kaupleja seaduse järgi taarat vastu võtma kogu kauplemise aja, nii et ka automaadi rikke ajal peaks vastuvõtt olema korraldatud muul moel, näiteks infoletis. Poed aga ei ole alternatiivsete taara vastuvõtusüsteemide sisseseadmisest näiteks infolettides eriti huvitatud.
Suuremates poodides on olemas küll inimene, kes oskab väiksemaid taaraautomaadiga seotud probleeme jooksvalt lahendada ja seda tühjendada, aga tõsisemate rikete korral tuleb kutsuda kohale tehnik, kelle saabumine võtab aega.
Selveri kliendikommunikatsiooni spetsialisti Triin Toome sõnul ei saa Selveris automaadi rikete korral taarat tagastada infoletti, kuna see ei ole kooskõlas tervisekaitse nõuetega.
Rimi kommunikatsioonispetsialist Katrin Batsi sõnul pole inimesed tema teada infoletti taarat pakkuma tulnud, aga kui taara tagastamisega on probleem, siis tuleks ikkagi pöörduda just sinna.
«Süsteemi, kus infoletis saaks taarat tagastada, me pole küll loonud ja ega see aroom keset toidupoodi kedagi tõenäoliselt ei rõõmustaks. Pigem tuleb ikkagi ära oodata rikke parandamine,» selgitas Bats.