Forbesi kaasautor Lisa Quast kirjutab, kuidas sotsiaalmeedias leiduv võib tööotsingud tuksi keerata või siis vastupidi, ja et inimeste nn internetiprofiil on saamas olulisemaks kui kunagi varem.
Kuidas su Facebooki lehekülg võib tööotsingud ära rikkuda
Oleme abikaasaga õpetanud meie kolme tütart postitama sotsiaalmeediasse vaid asjalikku informatsiooni, kirjutab Quast. Ei mingeid pilte laupäevaõhtusest peost või postitusi sellest, kui vihane või pahas tujus sa parasjagu oled. Mis internetist teie kohta välja tuleb, on saamas olulisemaks kui kunagi varem.
Eurocom Worldwide'i tänavu tehtud uuring näitab, et iga viies tehnoloogiafirma juht tunnistab, et on jätnud inimese palkamata tema kohta sotsiaalmeedias leiduva info tõttu. Eelmine taoline uuring tõi välja, et 40 protsenti vastanutest vaatas töötajaid otsides nende kohta internetis leiduvat infot. Kõik on kuulnud sellest, kuidas ettevõtjad aina enam tulevaste töötajate tausta interneti abil uurivad, kuid need uuringud tõestavad, et tõepoolest tõstetaksegi inimeste CVd kõrvale, kui midagi ei meeldi nende sotsiaalmeedia profiilides.
Nõuanded, kuidas luua positiivne profiil sotsiaalmeediasse ja vältida seda, et tulevane tööandja teid netis leiduvad info tõttu välja praagiks:
Facebook. On vana ütlus: ärge kunagi postitage midagi sellist, mida häbeneksite, kui see ilmuks ajalehe esiküljel. Ärge kasutage Facebooki kui foorumit ja enda väljaelamiskohta. Ärge kirjutage sinna, mida te oma elus, oma töö juures, mõne inimese või firma juures vihkate. Kui on vaja ennast välja elada, siis rääkige sõbraga isiklikult, mitte ärge postitage Facebooki. Mõned inimesed soovitavad luua mitu erinevat profiili – üks n-ö ametlik ja kõigile mõeldud ning teine perele ja lähedastele sõpradele. Mina seda ei soovita, sest võimatu on niimoodi asju hallata. Seda enam, et Facebookis ei tohigi niimoodi toimida ja selle eest võidakse teie konto lihtsalt kinni panna.
LinkedIn. See on tööotsijatele parem koht kui Facebook, sest siin saab teha endale elektroonilise CV ja luua ametliku profiili.
Kuna tööandjad kasutavad inimeste valikul aina enam interneti abi, siis on väga oluline, kuidas enda kohta käivat infot hallata. Põhiline on see, et te valite, kellele te lubate juurdepääsu oma mõtteavaldustele (eriti Facebookis).