Kalev Aasmäe: paipoiss paha peal

Kalev Aasmäe
Copy
Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Kalev Aasmäe.
Kalev Aasmäe. Foto: Laura Oks

Skype’i nime võib kuulda alati, kui mõnel poliitikul või ettevõtjal on vaja välismaal tõestada Eesti infotehnoloogiaalast edu. Eestis pole seda vaja mainidagi – on üldtuntud ja korratud fakt, et Skype’i tehnilise poole töötasid välja kolm eestlast.


Eelmise aasta lõpus ostis Microsoft ettevõtte 8,5 miljardi dollari eest, jättes arenduskeskuse Eestisse justkui tunnustusena tehtud hea töö eest. Tallinnas ja Tartus töötavad oma eriala parimad spetsialistid selle nimel, et kiirsuhtlusteenus oleks veel mugavam, kaasaegsem ja integreeritum.

Paraku ilmnes eelmisel nädalal, et midagi on kas Eestis või mujal töötavatel tarkvaraarendajatel ilmselt siiski kahe silma vahele jäänud ning programmivea tagajärjel on kasutajaid veel siiani ohustamas sõnumite rändamine nendele kontaktidele, kes neid saama ei peaks.

Üllatav oli aga Skype’i taktika probleemile reageerimisel. Selle asemel et oma kasutajaid kiiresti informeerida, ohustatud kasutajaid hoiatada, nende ees vabandada ning lahendust pakkuda, vaikiti.

Postimehele saadeti pärast kolme päeva ootamist ja katteta lubadusi kolmelauseline ametlik kommentaar, millega soovitati kasutajatel ära oodata uus uuendus, jagamata informatsiooni probleemi põhjuse, ulatuse ja ohustatud kasutajate arvu kohta.

Seega ei saa teenuse 250 miljonit igakuist tarbijat järgmised paar päeva, mil tarkvaraparandus veel kättesaadav pole, mitte kuidagi teada, kuhu ja kellele nende sõnumid või sõnumiosad tegelikult jõuda võivad. Paipoiss lihtsalt ei vaevu seda ütlema, vaid loodab, et pahandus läheb ruttu mööda.

Kommentaarid
Copy
Tagasi üles