Seoses Elektrilevi uue rikkesõnumi teenusega on taas esile kerkinud probleem vananenud andmetega, kus inimesed saavad uue telefoninumbriga kaasa ka eelmise numbriomaniku rikkesõnumid.
Vana telefoninumber saab uue omaniku kuue kuu pärast
Kuna Elektrilevi kliendiandmebaasi kuulub väga suur osa Eesti rahvastikust, siis on vananenud telefoninumbrite küsimus terav. Elektrilevi kommunikatsioonijuhi Tuuli Sokmanni sõnul vahetavad kliendid numbreid, operaatorid taaskasutavad vanu numbreid ja nii on nad avastanud, et sama telefoninumber on nende andmebaasis olnud kasutusel näiteks mitmel eri kliendil.
Eesti telefonioperaatorid hoiavad numbreid kinni kuus kuud. EMT avalike suhete juht Kaja Sepp ütles, et pärast poolt aastat lisatakse kasutamata number vabade numbrite nimekirja ja uued kliendid saavad neid sealt valida. «Eks ilusamad numbrid lähevad tõesti kiiresti uuesti kasutusse,» rääkis Sepp. Tema sõnul tuleb seda nii kiiresti teha, kuna numbreid on piiratud koguses.
Elektrilevi lubas probleemi lahendamiseks kliendiandmebaasi järjest uuendada ja loodab selles ka klientide aktiivsusele.