Remonditöökodade esindajate sõnul ongi Hiina odavad rollerid väga ebakvaliteetsed ja garantiiremondist välja vingerdavatest müüjatest kuulevad nad sageli.
Remonditöökojad: Hiina rollerid ongi kehvakesed
Motoremi grupi töökoja juhataja Eero Elstingi sõnul lagunevad praktiliselt kõik Hiina rollerid ja kvaliteetset hiinlast Eestis ei olegi. «Hiinakad käivad meil pidevalt sees. Neil kukub kogu aeg niisama midagi küljest ära,» ütles Elsting.
Viimased seitse aastat ainult rollerite remondiga tegelenud Mulgi motoäri juhataja Rasmus Sepa sõnul käivad ka neil remondis peamiselt Hiina rollerid ja nende mehaaniku sõnul oleneb nende kvaliteet mehest, kes parasjagu Hiinas liini peal on rolleri kokku pannud.
«Mõni ratas on ideaalne, sõidab 15 000 – 16 000 kilomeetrit ilma probleemideta, mõni ratas käib siin ainult garantii või hoolduse vahet juba enne 1000 kilomeetrit. See on rattas endas kinni,» selgitas Sepp.
Ta ise hoidub hiinakate müümisest, sest nende garantiiprobleemid toovad kaasa tõelise peavalu. «Ma üritan oma klientidega hästi läbi saada ja seetõttu ma neid eriti müüa ei taha,» lisas Sepp.
Samas tõdeb ta, et selle raha eest, millega Hiina rollerid kätte saab, ei olegi paremat kvaliteeti loota. Ta toob näiteks, et kui üks välimuselt kena Hiina roller maksab umbes 900 eurot, siis samasuguste näitudega Itaalia firma Aprilia roller 2390 eurot.
«Inimene ostab paraku välimuse ja hinna järgi, aga teeme natuke matemaatikat. Kui roller maksab 630 eurot ja võtame sealt maha käibemaksu, transpordi ja edasimüügi kasumi, siis tuleb see Hiina tehase müügihind kuskil 300 dollarit. Selle raha eest saab Apriliale ühe velje ja mingi vidina veel,» nentis Sepp.
Tänane Postimees kirjutab juhtumist, kus Hiina motoroller STC hakkas omaniku Riina Ahvenaise sõnul lagunema juba ostupäeval, vähem kui aastaga tuli rolleril suurem osa detaile välja vahetada. Rolleri müünud Tartu Tööriistakeskuse poe juhataja Peep Okki sõnul on tegemist väga hea rolleriga ja klient on seda ise lõhkunud.