Päevatoimetaja:
Aimur-Jaan Keskel

Sinu nupuvajutus määrab Maxima teenindajate preemia

Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Copy
Maxima klienditeeninduspult.
Maxima klienditeeninduspult. Foto: Maxima

Alates detsembrist kasutab Maxima klienditeenindajate motiveerimiseks tagasisidesüsteemi, kus boonuseid makstakse klientide poolt nupuvajutusega kassas antud hinnangute põhjal.

Maxima poodide kassades on kaardimakseterminalide kõrval ka teenindaja hindamise aparaat, kus vaid nupulevajutusega saab öelda, kas teenindus oli hea (roheline) või halb (punane) või oli hoopiski järjekord liiga pikk (kollane).

Kuid mida paljud kliendid ei tea, on see, et iga rohelise nupu vajutus tähendab teenindaja jaoks viis senti palgaboonust ja punase nupu vajutus arvestab nende kogutud boonusest 50 senti maha.
Maxima avalike suhete juhi Erkki Erilaiu sõnul teenindajatele see boonussüsteem meeldib, kuna näiteks juunikuus vajutati rohelist juba 99 protsendil nupuvajutustest.

«Statistika räägib selget keelt, et 99 protsenti juhtudest vajutatakse rohelist ja ühel protsendil punast, nii et siis on järelikult tegemist müüja väga ebakvaliteetse teenindamisega, kui seda punast ikkagi vajutatakse,» selgitas Erilaid, kes rõhutab, et tegemist on eraldi boonussüsteemiga ning põhipalga kallale sellega ei minda.

Kliendid annavad Erilaiu sõnul teenindajatele nupuvajutuse kaudu tagasisidet 250 000 korda kuus ehk siis makstakse boonuseid igakuiselt välja 10 000 – 12 000 eurot. Parimad müüjad teenivad preemiat ligi 100 eurot kuus.

Tagasi üles