Poliitikud kaaluvad uudset kiirteemaksu Eestis

Enn Tosso
, suvereporter
Copy
Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Kiirtee.
Kiirtee. Foto: Caro / Scanpix

Riigikogu liikme Kalle Pallingu sõnul ei ole enam kiirteede maksustamine Eestis tabuteema ning õiglane oleks, et maksab see, kes teed kasutab.

«Eesti liikleja saaks lõpuks ometi Tallinnast Tartusse sõita neljarealist teed mööda, ohutult ja kütusesäästlikult, sest möödasõidud ja kiirendused-pidurdamised jäävad ära,» avaldas Palling lootust, lisades, et me ei pea kiirtee ehitamiseks ja hoolduseks tõstma kütuseaktsiisi ega võtma tee ehituseks laenu. «Maksaks see, kes kasutab, ja seda mugava liiklemise eest.»

Tema sõnutsi tulevast süsteemimuutust on veel vara rääkida, sest täna euroliidus kehtivaid "digitaalse tolli" nõudeid on väga keeruline Eesti tingimustes täita - Tallinn-Tartu maantee näidet tuues on väga palju peale- ja mahasõite.

Kilomeetripõhine teekasutustasu arvestus oleks riigikogu liikme arvates tänasest "väravasüsteemist" lihtsam. Konkreetse lahenduseni aga pole jõutud ja suure tõenäosusega saame eeskuju võtta Soomest, kes on otsustanud 2020. aastaks minna üle kilomeetripõhisele teekasutustasu arvestusele, arutles ta.

Kommentaarid
Copy

Märksõnad

Tagasi üles