Riigikogu liikme Kalle Pallingu sõnul ei ole enam kiirteede maksustamine Eestis tabuteema ning õiglane oleks, et maksab see, kes teed kasutab.
Poliitikud kaaluvad uudset kiirteemaksu Eestis
«Eesti liikleja saaks lõpuks ometi Tallinnast Tartusse sõita neljarealist teed mööda, ohutult ja kütusesäästlikult, sest möödasõidud ja kiirendused-pidurdamised jäävad ära,» avaldas Palling lootust, lisades, et me ei pea kiirtee ehitamiseks ja hoolduseks tõstma kütuseaktsiisi ega võtma tee ehituseks laenu. «Maksaks see, kes kasutab, ja seda mugava liiklemise eest.»
Tema sõnutsi tulevast süsteemimuutust on veel vara rääkida, sest täna euroliidus kehtivaid "digitaalse tolli" nõudeid on väga keeruline Eesti tingimustes täita - Tallinn-Tartu maantee näidet tuues on väga palju peale- ja mahasõite.
Kilomeetripõhine teekasutustasu arvestus oleks riigikogu liikme arvates tänasest "väravasüsteemist" lihtsam. Konkreetse lahenduseni aga pole jõutud ja suure tõenäosusega saame eeskuju võtta Soomest, kes on otsustanud 2020. aastaks minna üle kilomeetripõhisele teekasutustasu arvestusele, arutles ta.