Päevatoimetaja:
Aimur-Jaan Keskel

Negatiivsus ettevõtte sees on kui nakkushaigus

Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Toimetaja: Kristina Traks
Copy
Viirus.
Viirus. Foto: SCANPIX

Ettevõtja ja raamatu «Be Excellent at Anything» autor Tony Schwartz kirjutab HBRis ettevõttesisesest negatiivsusest kui nakkushaigusest ja sellest, kuidas selline nakkus ettevõttele mõjub.

Me olime palganud ettevõttesse uue osakonnajuhi. Varsti pärast sisseelamist hakkas ta jagama minuga oma kahtlustusi. Oma jutu järgi tegi ta seda ainult sellepärast, et talle meeldis meie juures töötada ja et ta hoolis firmast, kirjutab Schwartz.

Alguses rääkis ta väikestest asjadest nagu näiteks juhtis tähelepanu, kuidas keegi oma projekti eelarvet oli kasutanud. Siis teatas ta, kuidas paar inimest hilinesid tööle.

Siis hakkas ta mulle rääkima, kuidas inimesed mind ära kasutavad ja kuidas ma peaksin neid karmimalt kohtlema.

See tegi mind ärevaks ja kogu meie meeskond tundus kuidagi pinges olevat. Paindlik ja produktiivne tööatmosfäär, mida me olime suutnud hoida oma firmas isegi masuaegadel, hakkas vaikselt kaduma.

Lõpuks tuli minu juurde üks teine töötaja ja rääkis, kuidas uus töötaja oli põhjuseta tema peale kaevanud. Tuli välja, et uus osakonnajuht oli kaevanud põhjuseta kõigi peale. Ma olin vihane ja segaduses. Ei saanud ju lasta hävitada ühel inimesel head tööõhkkonda, mis meil seni oli olnud.

Juhid mõjutavad kogu asutuse meeleolu. Antud juhul tekitas ühe inimese tegutsemine palju negatiivseid tundeid, mis levisid lausa nakkusena. Mida rohkem negatiivsus levis, seda enam mõjutas see tervet meie ettevõtet.

Ma vallandasin juhi. Põhjuseks usalduse kaotus ja asjaolu, et ma ei uskunud, et ta suudab end muuta. Päeval, kui selle otsuse tegin, oleks nagu päike pilve tagant välja tulnud.

Õppisin sellest kogemusest nii mõndagi:

Emotsioonid, mis inimesed tööle kaasa toovad, on sama tähtsad kui nende professionaalsed oskused. Eriti käib see liidrite kohta.

Kedagi palgates ei tea me, mis emotsioone ta endaga kaasa toob. Sellepärast tasub kuulata oma intuitsiooni ja märgata muutusi meeskonnas.

Negatiivsed emotsioonid levivad väga kiiresti ja nad on väga mürgised. Meie puhul ei olnud probleem selles, et ta oli kriitiline, vaid pigem selles, et ta oli nii keskendunud vigade otsimisele, et kaotas silmist suurema pildi ja ei mõistnud, millist negatiivset mõju ta oma töökaaslastele avaldas.

Positiivsust ei saa eriti kaua teeselda. Mingi aeg on võimalik teha head nägu, kuid lõpuks paljastub tõde.

Märksõnad

Tagasi üles