Nädal tagasi kandis maailma suurim tarkvarafirma maha 6,2 miljardit dollarit, ehk pea kogu summa, mis kulutati internetireklaamindusega tegeleva firma eQuantive’i ostmiseks neli aastat tagasi. Analüütikute arvates näitab see aga kogu selle sektori langust.
Microsofti altminek peegeldab internetireklaamiäri üldist langust
Reklaamiostjate nõudlust ületav veebipõhiste reklaamipindade kasv, automatiseeritud reklaamivahetused, nutikam tarbijani jõudmine ning kasvav skeptitsism bännerreklaami suhtes on drastiliselt vähendanud reklaamihindu, kui ka sellest saadavaid kasumeid, kirjutab Reuters.
Selleks, et jõuda veebis kuvatava reklaamiga 1000 inimeseni, maksti 2009. aastal keskmiselt 13,35 dollarit, eelmise aasta lõpuks oli see summa langenud aga pea kahe dollari võrra.
Ainuke tehnoloogiahiiglane, kes siiani suudab edukalt reklaami müüa, on Google, mõned aastad tagasi miljardeid dollareid reklaamiärisse investeerinud Microsoft ja Yahoo pole suutnud seda raha samast sektorist tagasi teenida.
Yahoo seejuures on viimase nelja-viie aastaga kaotanud pea poole oma väärtusest ning langus tulenebki suurel määral reklaamimüügi kokkukuivamisest. 2007. aastal, ehk reklaamibuumiajal, tuli Yahoo keskkonnas 1000 inimeseni oma lihtreklaamiga jõudmiseks välja käia 25 dollarit, nüüdseks on see aga summa tunduvalt vähenenud.
Üheks reklaamimüüki pärssivaks faktoriks oli kindlasti ka Facebooki suurele reklaamiturule tulek, mis vähendas märgatavalt konkurentide vastavat käivet ja kasumit.
Sellegipoolest ei arva e-reklaami liikumist jälgiva eMarketeri analüütik David Halleman, et tavaline kuvatav reklaam internetist kuhugi kaoks.
«Sellega on lihtsalt aina raskem raha teenida,» ütles ta.