Päevatoimetaja:
Aimur-Jaan Keskel

Mida teha, kui keegi kopeerib su start-upi

Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Toimetaja: Kristina Traks
Copy
Konkurendid
Konkurendid Foto: SCANPIX

See on paratamatus. Me oleme alati nalja visanud selle üle. Kuid õigupoolest, mida siis teha, kui keegi kopeerib su start-upi idee ja küsib seejuures veel sinu abigi?

Muidugi aidake teda. Siin on küll riske, kuid iga hea ettevõte lausa vajab konkurente. Nagu on öelnud Coca-Cola Company juht Roberto Goizueta, et kui poleks olnud Pepsit, ei oleks Coca-Colat leiutatud, kirjutab GroupTalent juht Manny Medina. 

Konkurentide olemasolu kinnitab, et teie ideel on jumet. Seetõttu peaksid investorid alati küsima, kes on ettevõtmise konkurendid. Kui konkurendid puuduvad, siis tasub küsida, et kas äri, millega kavatsete tegelema hakata, on üldse piisavalt suur, et sellega tegeleda. Ehk sellepärast polegi asjaga tegelejaid, et äri pole seda väärt?

Teine mängija turul aitab kaudselt ka teie toodet reklaamida, inimesteni viia, uusi kliente leida ja turgu laiendada. Tänu konkurendile saate parandada oma turundustegevust ja täiesti tasuta.

Nii nagu last ei saa ilmale kanda ühe kuuga, on ka äril elemendid, mida ei saa kiirendada isegi väga suurte rahasüstidega. Ka siin on abiks konkurendid.

GroupTalent`i loomise käitus suhtlesin mitme nutika ettevõtjaga, kes olid surmani hirmunud mõttest, et keegi võiks varastada nende äriidee. «Mis siis, kui nad edenevad meist kiiremini? Mis siis, kui nad kopeerivad meie idee?» Proffessor Daniel Kahneman selgitab, et sellised hirmud toovad kõige enam kahju enesetundele, kuna tegemist on tegelikult väikese tõenäosusega sündmusega, mida ilmselt kunagi ei juhtu.

Seda enam, et konkurente aidates aitate te ka iseennast. Konkurentidelt saab uusi ideid ja väljakutseid ning te näete kohe, kui nende toodetel on mingeid puudusi ja saate ka nende vigadest õppida. Omage konkurente, sest nad ei tee teie ärile haiget, vaid aitavad teil kasvada ja areneda.

Märksõnad

Tagasi üles