Alates selle aasta novembrist peavad kõik sõiduautode, kaubikute ja veokite rehvid kandma uut Euroopa märgistust, mis näitab kolme põhilist omadust - veeretakistust, märghaardumist ja välist veeremismüra.
Sügisest peab autorehvidel olema uus märgistus
Novembrist peavad rehvid, mis on toodetud alates selle aasta juulist, EL määruse kohaselt kandma märgist, mis peab olema esitatud ka tootja trükitud ja internetis leitavates reklaamides.
«Asja eesmärk on anda juhtidele objektiivset teavet rehvi sooritusvõimest, millest inimesed alati teadlikud ei ole ning parandada seeläbi ka rehvide omadusi,» ütles Tomasz Mlodawski Michelini Poola esindusest. Michelin oli ka kõnealuse määruse üks algatajaid.
Uus märgistus sarnaneb tarbijate jaoks juba tuttavate majapidamisseadmete märgistusega ja on tähistatud klasse märkivate tähtedega A-st G-ni. Sellekohane teave peab olema ka rehvi arvel või tulema sellega kaasa.
Rehvide märgistus näitab:
- veeretakistust, mis näitab mõju kütusekulule ja ka süsiniku heitkogusele - märgitud klassidena A-G;
- märghaardumist, mida mõõdetakse pidurdusmaana märjal teekattel - klassid A-G;
- välist veeremismüra - mõõdetakse detsibellides (dB).
Mlodawski sõnul on näiteks veeretakistuses esimese (A) ja seitsmenda (G) klassi vahe 7,5 protsenti ja see võimaldab säästa keskmisel autol pool liitrit kütust 100 km kohta.
Märghaarduvuse osas võib pidurdusmaa märjal asfaldil olla A klassi puhul 30 protsenti väiksem kui klassil G. Kiiruse juures 80 km tunnis lühendab see pidurdusmaad 18 meetri võrra.
Lähemas tulevikus on kavas Euroopas klass G selle näitaja osas hoopis kaotada. Tegelikult on praegu turul müügil selliseidki rehve, mis ei vasta isegi G klassi nõuetele.
Välismüras võib vahe olla 3 dB ehk 50 protsenti. Tulevikus on Euroopas kavas vähendada mürataset kolm korda. Michelini firma esindaja sõnul sõltub müratase palju ka teekattest. Näiteks pani ta tähele, et Tallinnas tekitab asfalt märksa rohkem müra kui enamikus teistes Euroopa riikide linnades.