Ametiühing mõistab teede-ehitaja Aspi soovi palku kärpida

BNS
Copy
Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
AS Järva Teed autojuht-teetööline Aivar Lepp ja tema kolleegid peavad edaspidi toime tulema senisest märksa väiksema palgaga.
AS Järva Teed autojuht-teetööline Aivar Lepp ja tema kolleegid peavad edaspidi toime tulema senisest märksa väiksema palgaga. Foto: Andrus Eesmaa / Järva Teataja

Transporditöötajate ametiühing mõistab teede-ehitaja Aspi soovi kärpida tütarettevõtete töötajate palku kuni 30 protsenti, lootes niimoodi pääseda koondamistest nendes ettevõtetes.

«Tööandjad püüdsid meid ja töötajaid veenda selle sammu vältimatuses, meie lugesime töötajatele veelkord ette nende õigused,» ütles transpordi ja teetöötajate ametiühingu juht Peep Peterson pärast tänast koosolekut BNSile.

Tema sõnul on selge, et teedeehituses käib hinnasõda ja pakkujaid on liiga palju.

«Ettevõtte strateegia on teha palkade langetamise arvelt 30 protsenti madalam pakkumine,» ütles Peterson. «Lootus on selles, et kui kunagi päike niiöelda välja tuleb, siis asume jälle kollektiivselt palgatõusu läbirääkimisi pidama.»

Petersoni sõnul selgub lähipäevil, kui paljud Aspi töötajatest palga vähendamisega nõus on.

Eesti Ehituse kontserni teede-ehitaja Aspi juhatus teatas eelmisel nädalal soovist kärpida tütarfirmade AS Järva Teed ja OÜ Hiiu Teed töötajate palku. Aspi juhatus otsustas, et infotehnoloogia ja personalitöötajad loobuvad 15 ning töölised 30 protsendist palgast. Kärbe puudutab ka Aspi enda töötajaid.

Järva Teed ja Hiiu Teed on aastaid kasumis olnud ettevõtted, mis on seni avaldatud aruannete järgi toonud aastail 2005-2007 emafirmale üle 400 miljoni krooni käivet ja 38 miljonit krooni puhaskasumit. Ettevõtted hooldavad lepingute alusel riigiteid, valitsussektori kärped pole teehooldust puudutanud ning lepingud teede hoolduseks on jõus.

Kommentaarid
Copy
Tagasi üles