Võrreldes 2011. a. juuniga vähenes viie juhtiva lehe reklaamimaht 30 külge ehk 4 protsenti, moodustades 734 külge. Meediaekspert Toomas Leito hinnangul võib juunikuist reklaamimüüki nimetada vindumiseks.
Leito: lehereklaam vindub
Reklaamikäive vähenes 18 tuh eurot ehk 1,5 protsenti, moodustades 1,1 miljonit eurot.
Lehtede veebikäive seevastu kasvas 4 protsenti. Kui võtta arvesse see, et Eesti Ekspress ilmus selle aasta juunis neli korda ja mullu viis korda, siis tasaarvestades saame käibe kasvuks 2 protsenti.
Kommertstelejaamadel läks paremini – käibe kasv jäi 5 protsendi kanti. Supertulemuse tegi Delfi.
«Aasta teise poole reklaamiturgu mõjutavad negatiivselt ebakindlus Euroopa majanduses ja siit lähtuvalt mitme suure reklaamiandja otsus turunduskulusid vähendada. Positiivselt mõjutab hea hoog Eesti majanduses ning firmade maksuvõime suurenemine. Suurt kasvu reklaamiturul pole kuskilt näha, kuid tagasiminekut ka ei tule. Väidan endisel, et aasta kasv tuleb üle viie protsendi,» kommenteeris Leito.
Juunikuu kõige meeldivama üllatuse tegid automüüjad – autoreklaam suurenes kaks kord mullusega võrreldes. Ka sisustusreklaamis oli selle aasta parim tulemus, mullusega võrreldes oli kasv üle 50 protsendi. Vähikäiku tegi ehitusreklaam. Telekommunikatsiooni ja side reklaam oli lausa olematu. Reisireklaami tehti enamvähem samas mahus, mis mullu.
Käivet suutsid suurendada vaid Postimees ja Äripäev. Postimees on jätkuvalt ka turuliider.
Eelmise aastaga võrreldes suurenes reklaamimaht Postimehes 18 protsenti ja Äripäevas 13 protsenti. Teistes lehtedes reklaamikäive vähenes, Eesti Päevalehes oli langus 5 protsenti, Õhtulehes 14 protsenti, Eesti Ekspressis 30 protsenti (ilmus ka üks leht vähem kui eelmisel aastal).
Postimehe reklaamikäive oli juunis 505 000 eurot, mida on 5 protsenti rohkem kui aasta eest. Äripäeva reklaamikäive kasvas 3 protsenti ja moodustas 175 000 eurot. Õhtulehe reklaamikäive langes 3 protsenti 170 000 euroni. Eesti Ekspress müüs juunis reklaami 165 000 euro eest, mida on 13 protsenti vähem kui mullu. Eesti Päevalehe reklaamikäive langes 13 protsenti 117 000 euroni.
Paberkandjal müüs Postimees juunis reklaami 343 000 euro, Eesti ekspress 165 000, Õhtuleht 128 000, Äripäev 120 000 ja Eesti Päevaleht 117 000 euro eest.
Võrreldes 2011. aasta kuue kuuga vähenes reklaamimaht 100 külge ehk 2 protsenti, moodustades 4725 külge.
Reklaamimaht suurenes ainult Äripäevas 16 protsenti, Eesti Ekspressis jäi samale tasemele, teistes lehtedes vähenes: Postimees 3 protsenti, Õhtuleht 8 protsenti ja Eesti Päevaleht 12 protsenti.
Lehtede reklaamikäive suurenes 240 000 eurot ehk 3 protsenti ning moodustas 7,3 miljonit eurot. Postimehe reklaamikäive kasvas aasta esimese kuue kuuga 3 protsenti ja moodustas 3,1 miljonit eurot. Äripäeva reklaamimüük kasvas esimese kuue kuuga 19 protsenti ja jõudis 1,3 miljoni euroni.
Eesti Ekspressi müüs poole aastaga reklaami 1,1 miljoni euro eest, mida oli 7 protsenti rohkem, kui aasta varem. Õhtulehe reklaamimüük langes 3 protsenti ja kukkus 1 miljoni euroni, Eesti päevalehe reklaamimüük langes kuue kuuga 12 protsenti 0,8 miljoni euroni.