Apple omandas kohtuvälise leppena Hiinas iPadi kaubamärgi kasutusõiguse, käies selle eest välja 60 miljonit dollarit.
Apple omandas Hiinas iPadi kaubamärgi
Hiina tehnoloogiafirma Proview patenteeris kohalikul turul iPadi kaubamärgi juba 2001. aastal, üheksa aastat enne Apple’i toote turuletulekut, vahendab Reuters.
Pankroti äärel Proview taotles iPadide müügi tõkendit Hiinas, kohus lubas Apple’il siiski tahvelarvutit edasi müüa. USA suurfirma väitel oli ta varasemalt erinevates regioonides ostnud Proview’lt iPadi kaubamärgi üles, Hiina kohus leidis aga, et kohalikul turul kuulub nime kasutusõigus siiski Proview’le.
Firmade kohtuvälise kokkuleppe tulemusena omandas Apple iPadi kaubamärgi 60 miljoni dollariga ning võib nüüdsest maailma ühel suurimal tehnoloogiaturul jälle vabamalt tegutseda.
Tahvelarvutite seas on iPadi turuosa Hiina turul 70 protsenti, kohtuvaidluste tulemusena ning uue iPadi turuletuleku viibimise tõttu on Reutersi andmetel konkurendid seda viimaste kuudega aga tublisti vähendanud.