Päevatoimetaja:
Sander Silm

Apple omandas Hiinas iPadi kaubamärgi

Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Toimetaja: Kalev Aasmäe
Copy
Mikro-SIM kaarte kasutatakse näiteks iPhone telefonis või iPad tahvelarvutis.
Mikro-SIM kaarte kasutatakse näiteks iPhone telefonis või iPad tahvelarvutis. Foto: SCANPIX

Apple omandas kohtuvälise leppena Hiinas iPadi kaubamärgi kasutusõiguse, käies selle eest välja 60 miljonit dollarit.

Hiina tehnoloogiafirma Proview patenteeris kohalikul turul iPadi kaubamärgi juba 2001. aastal, üheksa aastat enne Apple’i toote turuletulekut, vahendab Reuters.

Pankroti äärel Proview taotles iPadide müügi tõkendit Hiinas, kohus lubas Apple’il siiski tahvelarvutit edasi müüa. USA suurfirma väitel oli ta varasemalt erinevates regioonides ostnud Proview’lt iPadi kaubamärgi üles, Hiina kohus leidis aga, et kohalikul turul kuulub nime kasutusõigus siiski Proview’le.

Firmade kohtuvälise kokkuleppe tulemusena omandas Apple iPadi kaubamärgi 60 miljoni dollariga ning võib nüüdsest maailma ühel suurimal tehnoloogiaturul jälle vabamalt tegutseda.

Tahvelarvutite seas on iPadi turuosa Hiina turul 70 protsenti, kohtuvaidluste tulemusena ning uue iPadi turuletuleku viibimise tõttu on Reutersi andmetel konkurendid seda viimaste kuudega aga tublisti vähendanud.
 

Tagasi üles