Päevatoimetaja:
Aimur-Jaan Keskel

Smartpostiga Saksamaale saadetud paki sõid närilised tühjaks

Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Copy
Paki sisu.
Paki sisu. Foto: Lugeja pilt

Eestist Smartpostiga Saksamaale saadetud postipakk, milles olid kommid-pähklid-šokolaad, jõudis kättesaajani näriliste poolt auklikuks närituna ning pooltühjaks sööduna.


Nurka, kõige suurema augu peale oli tõmmatud saksakeelsete kirjadega kleeplint. «Me saatsime paki sünnipäevaks. Ja elevus on ju. See ei ole niimoodi, et ma saadan sokid poisile Saksamaale. See on sündmus. Meie tahtsime head teha. Ja kui me nüüd kuulsime, et selle asemel tuli mingi rotisõnnik sinna koos kommipuruga... Kujutate ju ette, kui nad selle paki avasid,» ütles paki saatja Jüri Šmutov.

Smartpost hüvitas paki saatmise kulud ja ärasöödud kraami maksumuse. Küll aga tuli pettunud kliendil paki sisu väärtuse tõendamiseks võtta poest spetsiaalselt uued tšekid, kuna neid alles polnud. Asjaajamiskulusid polnud ettevõte nõus hüvitama. Paki saatmine maksis 22,35 eurot ja paki sisu väärtus oli 37,02 eurot.

Mehe sõnul oli paki saatmise juures kummaline ka asjaolu, et kui varemalt samasse kohta saadetud pakk jõudis kohale kuni nädalaga, siis tol korral võttis see aega kaks nädalat. «Kus see pakk selle lisanädala oli ja mis sellega vahepeal toimus, selle kohta ei osatud mulle mitte midagi ütelda. Kuidas nad ei oska mulle öelda, kus see pakk selle lisanädala oli?,» oli Šmutov pahane.

«Kui nad oleksid mulle ära selgitanud, et mis siis juhtus, siis oleks ehk neisse veidi leebemalt suhtunud. Nemad lihtsalt ütlevad, et nemad ei tea sellest mitte midagi ja ongi kõik,» lisas ta.

Itella SmartPOST OÜ tegevjuht Risto Eelmaa sõnul on esmakordse erandliku juhtumiga. «Saksamaale pakkide saatmisel kasutame koostööpartnerina üle-Euroopalist kullerfirmat GLS. Meie partneri seisukohast on tegu õnnetu intsidendiga, ka meie vabandame omalt poolt kliendile tekitatud ebameeldivuste pärast,» ütles ta.

«Klient pani saadetise pakiautomaati 18.04, juba järgmisel päeval loovutasime meie selle oma koostööpartnerile. Pakk läbis teekonnal Leedu, Poola ja Saksamaa terminale. Viimases Saksamaa terminalis täheldas pakkide käsitleja pakendil vigastusi. Et postiteenuse pakkuja saab paki seisukorra üle otsustada vaid välise olukorra põhjal, siis vastavalt ettenähtud korrale tugevdati pakendit edasise kahjustumise vältimiseks kleeplindiga. Et GLSi poolt paigaldatud kleeplint viitas paki kahjustumisele, talitas ka klient korrektselt, kui omapoolse pretensiooni tõendamiseks pakki nii enne kui pärast avamist pildistas,» selgitas Eelmaa.

«Täna pole meil veel täit selgust, kuidas selline erandlik olukord juhtuda sai, sest vastavasisuline analüüs koostööpartneriga on veel käimas. Enne seda pole meil ka võimalik olnud kliendile detailset infot anda, oleme saanud vaid kahetsusväärse juhtumi pärast vabandada. Samuti oleme teinud kõik selleks, et kliendi kahjunõuet kiirelt käsitleda ja kliendile tekitatud kahju hüvitada,» lisas ta.

Kahju hüvitamise osas viitas ettevõtte tegevjuht rahvusvahelisele autokaubaveo lepingu konventsioonile ja võlaõigusseadusele, mille alusel vastutab ettevõte paki kahjustumise või kaotsimineku eest kuni 8,33 SDR-ühikut (valuutafondi arveldusühikut, mis sõltub avaldatud kursist) kahjustunud või kadunud saadetise brutokaalu kilogrammi eest. «Muude kahjude hüvitamist konventsioon ette ei näe, seetõttu ei saa ka meie menetleda pretensioone, mis puudutavad kaudset kahju,» selgitas Eelmaa.

Tagasi üles