Päevatoimetaja:
Aimur-Jaan Keskel

Mobiilihelina tellimine võib tähendada pikaajalist lepingut

Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Toimetaja: Siiri Erala
Copy
Laps ja mobiiltelefon.
Laps ja mobiiltelefon. Foto: Toomas Huik
Ahvatleva reklaami järel mõnelt lühinumbrilt helina või tasuta pildi tellinud mobiiliomanik ei pruugi teada, et seob selle sammuga end pikaajalise lepinguga.

Sellise skeemi ohvriks langes 12-aastane Tallinnast pärit Anette, kes tellis numbrilt 1818 mõne pildi ja helina. Kuna Anette emal oli mobiiliarvete tasumiseks sõlmitud otsekorraldusleping, siis ei kontrollinud ta arveid ja sai iganädalastele kulukatele sõnumitele jälile alles seitsme kuu pärast, mil oli tasutud juba tuhandeid kroone, kirjutas Õhtuleht.

«Tarbijate peamine mure on olnud see, et on tellitud taustapilt või uus mobiilihelin, kuid sellega on end tegelikult enese teadmata seotud pikaajalise lepinguga,» kommenteeris tarbijakaitseameti tarbijapoliitika ja avalike suhete osakonna juhataja Hanna Turetski.

«Iga nädal lisandub arvele teatud summa, mille väärtuses saab «tellida» teenuseid. Kusjuures, kui summa ei ole ühe nädalaga kasutatud, siis see uude nädalasse edasi ei kandu,» kirjeldas ta.

Sellise lepingu lõpetamine käib Turetskile teadaolevalt sõnumi «STOP» saatmisega, 1818 puhul piisab teenusest loobumiseks ka lihtsalt numbri valimisest.

Tagasi üles