Mobiilihelina tellimine võib tähendada pikaajalist lepingut
Sellise skeemi ohvriks langes 12-aastane Tallinnast pärit Anette, kes tellis numbrilt 1818 mõne pildi ja helina. Kuna Anette emal oli mobiiliarvete tasumiseks sõlmitud otsekorraldusleping, siis ei kontrollinud ta arveid ja sai iganädalastele kulukatele sõnumitele jälile alles seitsme kuu pärast, mil oli tasutud juba tuhandeid kroone, kirjutas Õhtuleht.
«Tarbijate peamine mure on olnud see, et on tellitud taustapilt või uus mobiilihelin, kuid sellega on end tegelikult enese teadmata seotud pikaajalise lepinguga,» kommenteeris tarbijakaitseameti tarbijapoliitika ja avalike suhete osakonna juhataja Hanna Turetski.
«Iga nädal lisandub arvele teatud summa, mille väärtuses saab «tellida» teenuseid. Kusjuures, kui summa ei ole ühe nädalaga kasutatud, siis see uude nädalasse edasi ei kandu,» kirjeldas ta.
Sellise lepingu lõpetamine käib Turetskile teadaolevalt sõnumi «STOP» saatmisega, 1818 puhul piisab teenusest loobumiseks ka lihtsalt numbri valimisest.