Sotsiaalvõrgustikest rääkides on põhitähelepanu alati Facebookil. Oma kuulsa konkurendi taustal pea tähelepanuta jäänud LinkedIn tegutseb aga tegelikult hoopis tõhusamalt.
Kuidas LinkedIn muudab su andmed rahamasinaks
LinkedIn`i tegevjuht Jeff Weiner ei taha rääkida Facebookist. «Ei, ei, ei! Ma ei hakka meid nendega võrdlema,» ütleb ta Forbesi loos.
Facebook on justkui sotsiaalvõrgustiku võrdkuju. 900 miljonit kasutajat, 28-aastane staarjuht ja konarlik börsistart. Selle taustal on jäänud peaaegu märkamata, et LinkedIn`i aktsiate väärtus on tõusnud sel aastal 64 protsenti ja ettevõtte liigub 895 miljardi dollari aastakäibe ja 70 miljoni kasumi graafikus. Need numbrid on vastavalt 70 ja 100 protsenti suuremad kui aasta tagasi.
Võrreldes 3,5-aasta taguse ajaga, kui Weiner liitus LinkedIn`iga, on erinevus suur. Siis teenis ettevõtte aastaga 4,5 miljonit dollarit kahjumit ja ilmselgelt oldi oma tegevuses liiga häbelikud.
Weineri idee oli mitte hakata nö kopikaid korjama, vaid keskenduda talentide andmebaasi loomisele ja müümisele. Täna kasutavad tuhanded ettevõtted töötajate otsingul LinkedIn`i Recruiterit. Personaliosakondades on see samasugune «must have» töövahend nagu Bloombergi terminal börsimaakleritel.
Et saada paremini aru Facebooki ja LinkedIn`i erinevusest, tasub vaadata nende finantsefektiivsust. ComScore veebi abil saab teada, kui palju tulu saavad ettevõtted iga tunni pealt, mille kasutajad veedavad sellel saidil. LinkedIn`il on see 1.30 dollarit kasutaja kohta, Facebookil aga vaid 6,2 senti.
Muidugi võib väita, et parem väike osa millestki suurest kui suurem tükk väiksemast. Kuid siin on põhimõtteline vahe: Facebook, mis saab 85 protsenti tuludest reklaamist, toodab tulu vaid siis, kui sa oled leheküljel. LinkedIn aga muudab rahaks teie andmed, mitte teie aja. Mark Zuckerberg saab olla uhke, et iga tema kasutaja veedab keskmiselt 6,35 tundi kuus Facebookis LinkedIn`i 18 minutiga võrreldes, kuid Facebooki kasutajad saavad klikkida igat reklaami vaid korra. Milline ärimudel nüüd tundub jätkusuutlikum?
LinkedIn`is nähakse mobiiltelefonides suurt tulevikku. Juba täna tuleb 22 protsenti LinkedIn`i külastustest läbi mobiiltelefonide, aasta tagasi oli see vaid 8 protsenti. Tööandjad on muutunud mobiilsemaks ja värbajad ei veeda enam kogu aega kontorites nagu vanasti. Isegi vanaaegne viis vahetada visiitkaarte on muutunud: 2011 aasta jaanuaris ostis LinkedIn CardMunch mobiilirakenduse, mis muudab LinkedIni profiili visiitkaardiks, mille saab omale telefoni laadida.
LinkedIni lühiajalise edu aluseks on tohutu pühendumine müügile. Weineri juhtimise all on palju panustatud müügi ja müügile keskendunud kultuuri edendamisse. Kõige paremad Recruiteri müüjad võivad teenida 400 000 dollarit aastas. Igasugused julged trikid lähevad käiku – ükskord näiteks värvis kõige efektiivsem müüja Nate Bride oma juuksed siniseks nagu LinkedIn`i logo ja lasi oma juustesse lõigata firmanime.
LinkedIn kahekordistas eelmisel aastal müügiinimeste arvu ja 33 protsenti tuludest kulutab ettevõte müügi ja marketingi tõhustamisele. Sotsiaalvõrgustiku kohta on see ehmatav number, oluliselt suurem kui konkurentidel. Võrdluseks – Facebook kulutab 15 ja Google 12 protsenti tuludest marketingile.