Seven Real Estate Advisorsi tegevjuhi Tanel Oleki sõnul jääb vaatamata buumi ajal ehitatud rohketele hoonetele kaubanduspindu praegugi väheseks.
Suvi kasvatab nõudlust kaubanduspindade järele
Kuidas on suvi kaubanduspindade turule mõjunud?
Üldiselt on suve tunda kaubanduspindade turul. Kui rääkida süda- ja vanalinna kaubanduspindadest, siis iga-aastaselt on vahetult enne suve ja suve alguses nõudlus kaubanduspindade vastu suur, kuna see on turistile suunatud kaupmeestele kõrghooaeg.
Kuidas hinnad liiguvad, milline on prognoos lähikuudeks?
Hinnad liiguvad mõõdukalt ülesmäge, kuid uute poodide avamisi kaalutakse põhjalikumalt. Peamine ei ole pinna ruutmeetrihind, vaid palju on võimalik antud pinnal käivet genereerida. Uued brändid on juba tulnud ja paljud on tulemas Eesti turule ning seda paljuski ka uute keskuste arenduste arvelt.
Kui palju on Tallinnas vabu pindu ning mis on peamiseks vakantsuse põhjuseks?
Kogu linna vakantsust on raske kommenteerida. CBDs ja vanalinnas on see nullilähedane - väga raske on sobivat pinda leida - nõudlus on suur ja pakkumine kesine. Reeglina on juba enne vana üürniku välja kolimist uus üürnik olemas. Pindadel, mis seisavad vakantsetena, on mingid puudused ning on sobilikumad niššikaupmeestele.
Kuhu on oodata uusi pindu?
Uued kaubanduskeskused on viimasel ajal korduvalt meediast läbi käinud - Moekombinaat, Panorama City, Hillar Tederi "Admiraliteedi basseini" arendus ja Ein Steini Tuulema kaubanduskeskus. Ka olemasolevad keskused kaaluvad laienemise võimalusi. Eraldiseisvaid kaubanduspindasid lisandub uute arenduste näol erinevatesse piirkondadesse, kuid eelkõige süda- ja kesklinnas ning suuremate teede äärde.