Koeratoidufirma Pedigree esitles Cannes Lionsi loovuskampaanial uudset tehnilist võtet, mis lubas neil puudutada kinoklastajate südant (ning rahakotti).
Cannes: Pedigree näitas kahte filmi korraga
Saali sisenemisel pakutakse kinokülastajatele prille, nagu tavalises 3D kinos. Valida on, kas teha väike annetus Pedigree kodutute koerte programmile ja saada kollase raamiga prillid või loobuda annetamast ning võtta punase raamiga prillid. Vastavalt prillivalikule nägid vaatajad kahte täiesti erinevat lühifilmi kannatavast koerast.
Annetuse eest saadud prillidest nägi pilti posti külge aheldatud haigest kõhnast koerast, kelle päästab varjupaigatöötaja. Koer ravitakse terveks ja ta saab endale uue kodu. Punaseraamiliste prillidega vaadates jääb koer päästmata. Ehkki heliriba on muidugi mõlemal filmil sama, oli efekt täiesti muljetavaldav ning pani ka paljunäinud turundajate südamed sulama. Selle ühe esitlusega siin Cannes’is korjas Pedigree oma varjupaikadele 700 eurot.
Tehniliselt oli võte sama, nagu 3D filmide puhul: ekraanile lasti kaks filmi korraga, aga tänu polariseerivale filtrile üks neist vaataja silmadeni ei jõudnud. Selles võis veenduda prille eest ära võttes. Pilt oli tavapärasest natuke tuhmimate värvidega, aga see võis ka kunstikavatsuslik võte olla: eesmärgiks oli ikkagi koera haletsusväärse olukorra kujutamine. Cannes’I kinos olid erinevalt meie kinode rasketest aktiivprilldest kerged passiivprillid, mis ka prillikandjate okulaaridele kenasti peale istusid. 3D efekt ei ole nendega sugugi viletsam, nagu hilisemad demod näitasid. Selise tehnoloogiaga saab ka ühele filmile kahes erinevas keeles subtiitreid näidata, nii et need ekraani alumist osa üleni enda alla ei võta nagu Eesti kinodes.
Kõnealune kampaania valmis Pedirgee austraalia osakonnale agentuuride FINCH Australia ja Colenso BBDO koostöös.