Apple üritab liitlaste abil ohustada Google’i otsingumootorit

Kalev Aasmäe
Copy
Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Apple'i Siri esitlus.
Apple'i Siri esitlus. Foto: SCANPIX

Otsingumootor Yelp ja mitmed tuntud tarbijale suunatud veebikeskkonnad nagu Rotten Tomatoes ja Open Table aitavad täiustada Apple’i häältuvastusega assistenti Sirit.

Koostöö eesmärgiks on filtreerida otsingutulemustest ainult kasutajale vajalikud tulemused ning suunata see informatsioon võimalikult täpselt ja asjakohaselt edasi, vahendab Reuters.

Paljud otsingumootorid nagu Yahoo! ja Bing on tulutult üritanud Google’i turuliidri positsiooni kõigutada, Apple on aga eelnimetatutega võrreldes võtnud teistsuguse lähenemisviisi.

Otsingusõnade populaarseimate vastete asemel hakatakse hoopis lähtuma kasutajate vajadustest. Ehk kui näiteks otsitakse mingi restorani aadressi, on tähtis kasutajale see aadress ka kiiresti vahendada, jättes muu häiriv visuaalne taustmüra kõrvale.

Eriti asjakohane on see mobiilsete nutiseadmete puhul, kus kuvamispinda on vähem ja konkreetsus on vooruseks. Siri kasutab abistamisel suurel määral veel Google’i otsingut, kuid Apple’i plaan on selle osakaalu vähendada ning liitlaste abil välja arendada omaenda efektiivne otsingusüsteem.
 

Kommentaarid
Copy
Tagasi üles