Päevatoimetaja:
Aimur-Jaan Keskel

Eestlane segas Cannes’is seminari

Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Copy
Skype'i logo.
Skype'i logo. Foto: SCANPIX

Eile sekkus Eesti hääl Cannesi’i loovusfestivalil (nimetatud ka universumi suurimaks reklaamikonkursiks) rahvusvaheliselt tuntud kõnepidaja ning loovuskoolitaja  Fredrik Häréni mõttearendusse.

Härén tõi oma ettekandes näiteid firmadest, mis tegutsevad globaalselt ning millel puudub mingi kindla riigi või rahvusega seotud identiteet. Tema idee järgi ei saa tänapäeval enam rääkida näiteks «Saksa autodest». Ühe sellise firmana mainis ta Skype.

Seepeale kostus saalist tihke eesti aktsendiga vahelehüüe: «Everybody knows Skype is an Estonian business!» (Kõik teavad, et Skype on Eesti firma).

Esineja ei lasknud ennast jõhkrast segamisest häirida ja seletas kannatlikult, et Skype illustreerib veatult tema mõttekäiku: seda arendati Eestis, rajaja oli rootslane, registreeritud Lichtensteinis ning tegutseb USAs ja paljudes teistes riikides. Selle tõttu ei saa Skype’le, nagu ka paljudele teistele firmadele omistada rahvuslikku identiteeti, kuidas ka vahele seganud eestlane või nende riikide propagandatalitused seda sooviksid.

Põhjalikku ülevaadet Cannes’i loovusfestivalil toimunust lugege järgmise nädala Postimehe paberväljaandest.

Märksõnad

Tagasi üles