Eile sekkus Eesti hääl Cannesi’i loovusfestivalil (nimetatud ka universumi suurimaks reklaamikonkursiks) rahvusvaheliselt tuntud kõnepidaja ning loovuskoolitaja Fredrik Häréni mõttearendusse.
Eestlane segas Cannes’is seminari
Härén tõi oma ettekandes näiteid firmadest, mis tegutsevad globaalselt ning millel puudub mingi kindla riigi või rahvusega seotud identiteet. Tema idee järgi ei saa tänapäeval enam rääkida näiteks «Saksa autodest». Ühe sellise firmana mainis ta Skype.
Seepeale kostus saalist tihke eesti aktsendiga vahelehüüe: «Everybody knows Skype is an Estonian business!» (Kõik teavad, et Skype on Eesti firma).
Esineja ei lasknud ennast jõhkrast segamisest häirida ja seletas kannatlikult, et Skype illustreerib veatult tema mõttekäiku: seda arendati Eestis, rajaja oli rootslane, registreeritud Lichtensteinis ning tegutseb USAs ja paljudes teistes riikides. Selle tõttu ei saa Skype’le, nagu ka paljudele teistele firmadele omistada rahvuslikku identiteeti, kuidas ka vahele seganud eestlane või nende riikide propagandatalitused seda sooviksid.
Põhjalikku ülevaadet Cannes’i loovusfestivalil toimunust lugege järgmise nädala Postimehe paberväljaandest.