AS Kalevi ja tütarettevõtte Maiasmoka puhul avaldub kvaliteetse tooteportfelliga kaasnev ekspordiedu ka töötajate palgas, selgitab juhatuse esimees Kaido Kaare.
Kalev: meie eesmärgiks on maksta kõikidele keskmisest kõrgemat palka
Swedbanki värske uuringu kohaselt on ekspordimahtude kasvatamises kõige optimistlikumaks sektoriks toiduainetööstus, kus välismaale müügi osakaalu plaanib kasvatada ligi 62 protsenti ettevõtetest.
Ka AS Kalevi juhatuse esimees Kaido Kaare ootab šokolaaditootmises ekspordi kasvu isegi enam kui 10 protsendi ulatuses, seda seoses tehtud suurte investeeringutega uude šokolaadikööki, mis võimaldab toota kõrgekvaliteedilist šokolaadimassi.
«Nii imelik, kui see ka ei ole, oleme hetkel šokolaadimassi tootmise kvaliteedilt Euroopas esirinnas,» rääkis Kaare. Eksporditurgudeks on eelkõige lähiriigid, ning lisaks Soomele ja Venemaale käib aktiivne laienemine ka Rootsis, kus kaalukaks müügiargumendiks on transrasvadevabad tooted. Hinna pealt müümist Kaare praegusel ajal heaks strateegiaks ei pea.
Eesti ekspordi edu valemina üldisemalt näeb Kaare eelkõige konkreetse kõrge lisandväärtusega toote või tooteportfelli leidmist ning keskendumist teatud nišile.
«Šokolaad on selles mõttes hea näide,» selgitab ta. «Meie oleme keskendunud just šokolaadimassi ja teatud šokolaaditoodete ekspordile. Kui läheksime oma tootevalikuga liiga laiaks, ei suudaks me ka nii edukalt müüa.»
Samas on Kaare sõnul ettevõtte müügiedu tuntav ka töötajate palgatasemes. «Meie eesmärk on maksta kõikidele töötajatele turu keskmisest kõrgemat palka.»