Nimevahetus kui enesepettus
Tõnis Lepale pole võõrad väited, mille kohaselt tunneksid inimesed end Copterline’iga lennates turvalisemalt, kui firmal oleks teine nimi. Ta leiab, et nimevahetus oleks pigem enesepettus, kuna tegu on ju ikka täpselt sama ettevõttega, mis tegeleb täpselt sama valdkonnaga ning kus töötavad täpselt samad inimesed.
Ta leiab, et turvatunde tekitamine pole enam ammu ei tema ega ettevõtte kätes – seda kuvandit kujundab ühiskond. «Kui ühiskond leiab ühel hetkel, et Copterline’il pole tegelikult viga midagi, oleme sellest kuvandist pääsenud,» lausub ta.
Seda, et inimesed siiani Copterline’i ebalevalt suhtuvad, saab ettevõtte juht tunda üsna tihti. «Mõni reisija uurib, mida on ettevõte teinud selleks, et kopter tänase lennuga alla ei kuku,» toob Lepp näite ning võrdleb selliseid pöördumisi selga pussitamisega. «Enam rumalamalt ei saa küsida. Mul on tunne, nagu lohiseks selja taga langevari, millest on võimatu lahti saada.»
Seitsme aasta tagune kopteriõnnetus mõjutas ühiskonda ka moel, mille peale ei oskaks esimese hooga tulla. Nimelt kirjutati pärast õnnetust mitmete Soome suurkontsernide reisimisreeglitesse punkt, mis keelas töötajatel helikopteriga lennata. Lepp meenutab, et kui Copterline 2000. aastal tegevust alustas, kehtis kopteriga lendamise keeld ka näiteks Reutersi töötajatele. Põhjus peitus selles, et eri sõjakolletes on ajakirjanikke kõige enam hukka saanud just kopteriõnnetustes.
«Kui me tegevust alustasime, tulid meie juurde inimesed Reutersist ning soovisid meie kopteriga lennu teha. Nende ainus mure oli, et nad ei saanud seda ametlikult ehk enda nime all teha – seda pidi tegema «mustalt». Tol hetkel tegi see mulle nalja. Nüüd seisame silmitsi sama olukorraga,» ütleb Lepp.