Päevatoimetaja:
Aimur-Jaan Keskel

BMW on maailma mainekaim firma

Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Toimetaja: Kristina Traks
Copy
BMW
BMW Foto: SCANPIX

New Yorgis asuv rahvusvaheline konsultatsioonifirma Reputation Institute järjestas 100 maailma mainekamat firmat ja tunnistas Saksa autotootja BMW maailma kõige parema mainega firmaks.

Maine edetabeli TOP10st leiab kokku kolm saksa autotootjat. Uuringus osales 47 000 klienti 15 turult, kirjutab Forbes.

Iga uuringus osalenud firma teenis punkte nullist kuni sajani. Punktiskoor koosnes neljast emotsionaalsest indikaatorist. Reputation Institute uuris ka seitset erinevat maine aspekti. «Maine on tänapäeval see, millest sõltub müügiedu,» ütles Kasper Ulf Nielsen, Reputation Institute partner. «Inimeste soov osta sõltub 60-protsendiliselt sellest, milline on firma maine ja vaid 40-protsenti ostuotsusest määravad toote omadused.»

Uuring näitab, et toetuse ja poolehoiu võitmiseks vajab ettevõte oma lugu ja see peab olema selline, mis ühendab inimesed ülemaailmselt tasandil.

Hea maine ehitamine võtab aega. «Peab looma lubadusi, mis on mõjuvad nii kohalikul turul kui ka globaalses kontekstis,» ütles Nielsen. «Ettevõte peab tõesti hoolima oma sidusrühmadest. Parimad ettevõtted on need, kes investeerivad nii kohalikku kui ka globaalsesse tegevusse. Need on firmad, kes teevad midagi enamat kui lihtsalt müüvad oma tooteid.»

Üks firma, mis on suutnud seda väga hästi teha, on BMW. Saksa autotootja on kõigis seitsmes arvestatud aspektis tabeli eesotsas ja troonib tabeli eesotsas ka erinevatel turgudel. BMW teenis globaalses edetabelis 80.08 punkti võimalikust sajast ja koduturul lausa 85,79 punkti sajast. Nielsen ütles, et sageli on firmadel koduturul maine parem kui globaalsel. Keskmiselt on ettevõtte maine koduturul 4 punkti võrra kõrgem kui 15 turu lõikes kokku.

«BMW on ära teeninud klientide usalduse ja austuse kõikjal maailmas, kuna panustab pidevalt kõrgele kvaliteedile igas tegevusvaldkonnas,» rääkis Nielsen. «Ettevõttele saavutada maine, mis ületab 80 punkti piiri globaalsel tasandil on märkimisväärne, sest väga raske on ehitada emotsionaalset sidet klientidega väljaspool oma koduturgu.»

Maaima kõige mainekamate firmade edetabel

Firma nimi, koduturg, skoor 100st võimalikust punktist

1. BMW,  Saksa, 80.08  

2. Sony, Jaapan, 79.31

3. The Walt Disney Company, USA, 78.92

4. Daimler (Mercedes-Benz), Saksa, 78.54  

5. Apple, USA, 78.49

6. Google,USA, 78.05

7. Microsoft, USA, 77.98

8. Volkswagen, Saksa, 77.04  

9. Canon, Jaapan, 76.98

10. LEGO Group, Taani, 76.35

11. Adidas Group, Saksa, 76.00  

12. Nestlé, Šveits, 75.88  

13. Colgate-Palmolive, USA, 75.75

14. Panasonic, Jaapan, 75.71

15. Nike, USA, 75.43

16. Intel, USA, 75.42

 17. Michelín, Prantsusmaa, 75.32

18. Johnson & Johnson, USA, 75.17

19. IBM, USA, 75.08

20. Ferrero, Itaalia, 74.90

Vaata kogu edetabelit siit.

Märksõnad

Tagasi üles