Päevatoimetaja:
Aimur-Jaan Keskel

Iga viienda ostu puhul ei klapi müügisaali ja kassa hinnad

Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Toimetaja: Hanneli Rudi
Copy
Suurim hinnaerinevus tarbija kahjuks oli seekord Säästumarketi poes.
Suurim hinnaerinevus tarbija kahjuks oli seekord Säästumarketi poes. Foto: Urmas Luik / Pärnu Postimees

Tarbijakaitseamet kontrollis mais 165 kauplust ning hinnad müügisaalis ja kassas ei ühtinud viiendikul ostudest.

Mai teisel nädalal kontrolliti hindade ühtivust müügisaalis ja kassas kauplusekettide, näiteks Bauhofi, Grossi Toidukaupade, K-Rauta, Maxima, Prisma, Rimi ja Selveri poodides, teatas tarbijakaitseamet. Selleks tehti igas poes 25 tootest koosnev kontrollost. Eksimusi leiti 39 poes.

Suurim hinnaerinevus tuli ilmsiks Kuressaare Säästumarketis, kus päevitussprei hinnaks oli müügisaalis märgitud 2,55 eurot, kassas oli hind aga 5,49 eurot. Tarbija kasuks oli suurim hinnaerinevus 2 eurot ja see ilmnes Pärnus Papiniidu Jyski kaupluses vaakumkottide puhul, kus hind saalis oli 3,99 ja kassas 1,99.

Võrreldes aasta algusega oli sel korral vähem eksimusi nii tarbija kahjuks (langus 20 protsendilt 16-le) kui ka tarbija kasuks (langus 14 protsendilt seitsmele). «Seega võib öelda, et olukord kauplustes on paranenud ning ettevõtted on hinnaerinevuste ärahoidmiseks vaeva näinud. Ometi ei saa olukorda pidada rahuldavaks ning seetõttu jätkab amet hinnakontrollide kampaaniatega ka edaspidi,» ütles ameti pressiesindaja Hanna Turetski.

Trahve määrati hinnakontrolli käigus 560 euro ulatuses, pooleli on veel 14 menetlust.

Nõuandeid tarbijale
• Kui kassast läbilöödud hinnad ei vasta müügisaalis avaldatud hindadele, võib tarbija ostust loobuda ja raha tagasi küsida.
• Ostutšeki võiks üle vaadata kassa juurest lahkumata, et võimalik probleem kohe avastada ja lahendada. Kui hinnapettus tuleb ilmsiks alles kodus, tuleks võimalikult kiiresti poodi tagasi pöörduda ja esitada pretensioon lepingust taganemiseks.
• Sarnastest hinnapettustest tuleks kindlasti teavitada ka tarbijakaitseametit, sest tegemist on tarbijakaitseseaduse rikkumisega.
 

Tagasi üles