Riskikapitalist Martin Hauge rääkis Latitude 59 start-up konverentsil peetud kõnes idufirmade perspektiivikatest tulevikusuundadest.
Viis perspektiivikat start-up'ide tulevikusuunda
Hauge tõi välja viis peamist sektorit, millele ettevõtjad peaksid tähelepanu pöörama.
Esiteks mainis Hauge e-kommertsi suurt ülemaailmset kasvu, mis tema sõnul osutab ühtlasi ka sellele, et antud turul on edukatele idufirmadele veel ruumi.
Teisena tuleks riskikapitalisti sõnul kindlasti suunata pilgud nn So-Lo-Mo’le, ehk Social, Local, Mobile kooslusele. Erinevate seda sektorit esindavate edukate start-upide nagu Foursquare puhul on tegu alles esimese generatsiooni teenusepakkujatega, seega on turg veel lapsekingades ja uutele ideedele ruumi jätkub.
Kolmandaks tuleks Hauge arvates huvituda erinevate kommunikatsiooniteenuste tarbijani toomisest. Headeks sellelaadseteks näideteks on Skype ning alles oma tegevust alustanud Airtime. Viimasena nimetatud Facebookiga integreeritud videoteenus on Hauge sõnul Skype’i järgmine generatsioon, mis laiendab tunduvalt sotsiaalvõrgustiku kasutajate omavahelisi suhtlusvõimalusi.
Neljandaks tuleks tähelepanu pöörata televisiooni- ja videoteenuste erinevatesse seadmetesse integreerimisele. Televisooniteenuste eest on tarbija juba harjunud maksma ning kasutajani on võimalik jõuda nii nutiseadmete, telerite, kui ka sülearvutite ekraanide ja lauaarvutite kuvarite kaudu.
Tulevikku näeb riskikapitalist ka mängudel ja digitaalsel müügil, mida ta mainis viienda perspektiivika ettevõtlussuunana. Näidetena tõi ta välja Angry Birdsi, Minecrafti ja Wordfeudi, mis on oma alal olnud väga edukad.
Viimase nõuandena ettevõtjatele tsiteeris Martin Hauge aga Wayne Gretzky't:
«Hea hokimängija on seal, kus on litter, suurepärane mängija on seal, kus litter peaks olema.»