Päevatoimetaja:
Aimur-Jaan Keskel

Hiina jätkab majandusedu robotite toel

Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Toimetaja: Kalev Aasmäe
Copy
Great Wall Haval E autonäitusel.
Great Wall Haval E autonäitusel. Foto: SCANPIX

Tootmise automatiseerimine on Hiinas tõusuteel, olles vastuseks aina kasvavatele tööjõukuludele ja tõstes ka toodete kvaliteeti.

Ajad, mil Hiina majanduse sümboliks oli odav tööjõud ning ebakvaliteetsed plasttooted, hakkavad minevikku jääma. Surve Hiina majandusele ja ühtlasi ka tootekvaliteedile tõuseb samas tempos tööjõukuludega, kirjutab  Reuters.

«Selleks, et näha erinevust Hiinas toodetavate autode ja Lääne autode kvaliteedis, ei pea olema ekspert,» ütles Great Walli juhtinsener Li Shaohui. «Konkurentsis püsimiseks peame me  aina rohkem tootmises kasutama kõrgtehnoloogilisi seadmeid ja meetodeid.»

Teine Hiina suurfirma, Apple’i suurim tootmispartner Foxconn on teatanud palgatööliste vähendamise kavast, plaanides oma tehastesse tuua lausa miljon robotit.

Automaatikale üleminek ei ole aga odav lõbu. Üks Great Walli poolt kasutatav robot maksab umbkaudu 50 000 dollarit ning ühel tootmisliinil võib neid olla ka saja ringis. Samas näevad kõik tootjafirmad investeeringu tasuvust pikaajalises plaanis, kuna töö saab tehtud kiiremini ning kvaliteetsemalt, kui inimtööjõu puhul.

Reutersi analüütikute arvates on hoolimata Hiina riigi sellesuunalisest majanduslikust toest tööstuse tootmisliinidel täisautomaatikani veel pikk maa minna. Näiteks Jaapani autotööstuse puhul toimivad lahendused ei pruugi efektiivselt käiku minna Hiina palju suuremate mastaapide ja erinevate kogemuste tõttu.

Tagasi üles