Päevatoimetaja:
Sander Silm

Google'i alternatiivide kasutajanumbrid suurenevad jõudsalt

Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Toimetaja: Kalev Aasmäe
Copy
Google on maailma edukaim tekstipõhise reklaami müüja.
Google on maailma edukaim tekstipõhise reklaami müüja. Foto: SCANPIX

Kuigi Google’i suurimateks konkurentideks võib pidada Yahood ja Bingi, on populaarsust kogumas ka väiksemad oma niši leidnud otsingumootorid nagu Blekko ja DuckDuckGo.

Google on jaanuarist alates oma otsinguleheküljel läbi viinud vastuolulisi reaktsioone tekitanud muudatusi, tänu millele on alternatiivsete otsingumootorite kasutusnumbrid suurenenud, kirjutab Technology Review.

Kuigi kahe idufirma loodud Blekko ja DuckDuckGo nimeliste otsingumootorite turuosa on veel väga väike, on nende kasv viimastel kuudel olnud muljeltavaldav. Blekkol on igas kuus 2,31 miljonit unikaalset kasutajat, DuckDuckGol, kelle palgal on vaid neli inimest, on vastav arv 257 000.

Mõlema veebikeskkonna disain on suhteliselt lihtsa ülesehitusega, oma eelisena Google’i ees näevad firmad kasutajate privaatsuse kaitsmist ja üldist kasutajasõbralikkust. Kui Google talletab oma otsingumootori kasutajate andmeid kuni 18 kuud, siis Blekko teeb seda vaid 48 tundi, ning DuckDuckGo otsingumootor lubab jääda otsijatel täiesti anonüümseks.

Mõlemad veebikeskkonnad müüvad küll reklaame, kuid kumbki neist ei ole veel võimeline iseseisvalt kasumit teenima. Kasvu jätkudes on mitmete analüütikute arvates võimalik, et firmadel tekib raha teenimise eesmärgil kiusatus sarnaselt Google’iga oma otsingukeskkonnas muudatusi teha, mis aga võib olla ohuks nende praeguste eeliste püsimajäämisele.

Märksõnad

Tagasi üles