Päevatoimetaja:
Aimur-Jaan Keskel

Saksamaa tunnustatud katses põrus viis turvatooli

Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Toimetaja: Hanneli Rudi
Copy
Ka turvatool Graco Logico L sai testis nõrga hinde.
Ka turvatool Graco Logico L sai testis nõrga hinde. Foto: Liis Treimann/Postimees

Saksa autoklubi ADAC testis 33 laste turvatooli, millest viis põrus turvalisuskatses. Põrujaid oli rohkem vanematele lastele mõeldud toolide seas.

ADACi testis hinnati nii turvalisust, tooli ergonoomilisust, kahjulike ainete sisaldumist ja puhastamist. Kahjulikke aineid ei leitud üheltki toolilt, viiel juhul oli tooli turvalisus puudulik.

Turvalisuskatsel põrusid kuni 18 kg lastele mõeldud turvatool Peg Perego Viaggio convertible, ühe- kuni 12-aastaste laste (9 kuni 36 kg) mõeldud tool Kiddy Guardianfix Pro Isofix, nelja- kuni 12-aastaste laste (15 kuni 36 kg) turvatoolide seas põrusid Easy Car Seat Inflatable, Graco Junior Maxi ja Graco Logico L. Täispuhutav lasteiste EasyCar Seat ei läbinud nii laup- kui ka külgkokkupõrke katset.

Kuna ADAC testi kriteeriumid on karmimad ametlikult esitatavatest miinimumnõuetest, siis on ka testis põrunud toodetel kasutuslitsents.

Vanemad eksivad ise

Katse tutvustavas videos selgitas Andreas Ratzek ADACi autoklubist, et kahjuks teevad turvahällide kasutajad suuri vigu turvahälli autosse paigutamisel. Näiteks vahetatakse tihti ära üle süle käiv turvavihm ja üle õla käiv turvarihm. Seega võib õnnetuse korral häll kohalt ära lennata, kuna üle õla käiv turvarihm ei fikseeri seda nii, nagu teeks üle kõhu käiv rihm. Seda viga aitab vältida Isofix süsteem, mis hoiab hälli kindlalt paigal.

Mõnede vanemate laste jaoks mõeldud turvatoolidel saab seljatoe ära võtta ning külgkokkupõrke korral ei paku need toolid kaitset ning põrusid just seetõttu turvalisusproovis.

Kui pooleteiseaastaste lastele (kuni 13 kg) mõeldud turvatoolidest said kõige parema hinde Cybex Aton 2 ja Cybex Aton 2 koos Isofix alusega. Mõlema tooli turvalisust hinnati väga heaks. Selles rühmas testitud viiest toolist ainsana tunnistati rahuldavaks HTS Be Safe iZi Go Isofixi turvalisus.

Ühe- kuni nelja-aastaste (9 kuni 18 kg) laste turvatoolidest oli parim Cybex Juno-Fix (Isofix), mille turvalisust hinnati selles rühmas ainsana väga heaks. Teiste toolide turvalisus oli hea.

Ühe- kuni 12-aastaste laste (9 kuni 36 kg) turvatoolidest vaid kahe tooli ConCord Transformer Pro Isofix ja Cybex Pallas 2 turvalisus tunnistati heaks. Phil &Teds Tott XT turvalisus tunnistati piisavaks, kuid mitte rahuldavaks. Ülejäänud kuue turvalisus oli rahuldav.

Kõige enam põrujaid oli nelja- kuni 12-aastaste laste (15 kuni 36 kg) turvatoolide seas, kus testitud 13 toolist kolme turvalisust hinnati kehvaks. Ühegi tooli turvalisust ei peetud väga heaks, kuid kokkuvõttes sai kõige paremad hinded STORCHENMÜHLE Solar Seatfix (Isofix). Kolme turvatooli turvalisus said rahuldava hinde (HTS BeSafe iZi UP X3, Recaro Monza Nova Seatfix (Isofix), Safety 1st Travel Safe.

Katsetatud toolidest 16 oli Isofixi võimalus juba olemas. See trend on süvenev, sest alates 2014. aastast peavad Isofix või turvaistme lisakinnitused olema kõigil uutel autodel.

Testi tulemusi näeb sellelt lehelt.

Videot turvatoolide katsetamisest näeb siit.
 

Tagasi üles