/nginx/o/2009/02/23/138635t1hb5b9.jpg)
Meie esimene väljakutse Eesti turul on väikelaenufirmade maine parandamine, ütles AS Monetti omandanud Norra Folkia juhatuse esimees Per Spǻngberg.
Tuleb taastada nii tarbijate kui riikliku finantsjärelevalve usaldus selle sektori vastu, tõdes täna Tallinna külastanud Spǻngberg, kelle firma nimetab oma toodet mikrolaenuks.
Teenuste hinnad peavad tema sõnul olema läbipaistvad ja inimesel olema üheselt selge, mille eest ta maksab. Hinnastamine finantsteenuste turul on väga kaua põhinenud valdavalt aastaintressil ning Spǻngbergi sõnul ei saa inimesed aru, kuidas võetavad laenud reaalselt nende rahakotti mõjutavad. Folkia hinnad on fikseeritud ja kehtivad kõikidele klientidele.
Spǻngberg toetab tarbijakaitse kontrolli turul toimuva üle, kuid liigne sekkumine võib tekitada uusi probleeme. Kui seada ettevõtetele näiteks intressipiirid, on võimalik, et erinevad laenutoote tegelikku hinda hakatakse varjama erinevate nimetustega tasude taha. Kõige olulisem on, et ettevõtted lähtuksid oma tegevuses headest tavadest ja Euroopa Liidu seadustest, usub Spǻngberg.
Kuna ettevõte on huvitatud, et võimalikult vähe väljastatud laene osutuksid problemaatiliseks, kontrollitakse laenuvõtja tausta ja laenuvõimet korralikult ning laenugi võtta saab alles alates 20. eluaastast.
Kuigi eesmärk on ka kasvada, ei ole Folkia konkreetseid mahtu ja turuosa puudutavaid eesmärke Eestis veel seadnud.
Edaspidi soovitakse laieneda ka Läti ja Leedu turule, kuid esmaseks eesmärgiks on ühendada seni ostetud ettevõtted.