Nüüd kui Facebook on avalik ettevõte, peab selle imelapsest juht Mark Zuckerberg hakkama asju tegema teisiti kui seni. Investorid ootavad igas kvartalis majandusaruannet heade tulemustega ja usk ettevõtte tulevikuedusse peab panema inimesed Facebooki aktsiat ostma. Börsiettevõtteks saamine muudab oluliselt ettevõtet ja ettevõtte kultuuri.
Viis asja, mida Mark Zuckerberg peaks nüüd teisiti tegema
Forbes annab viis nõuannet, mida Zukerberg peaks nüüdsest teisiti tegema. Need nõuanded sobivad ka kõikidele teistele börsifirmadele.
Tasakaalusta vana ettevõttekultuur uue reaalsusega. Osa Facebooki firmakultuurist on olnud töötajate pühendumine sellele, mida nad teevad. Nüüd kui ettevõte laieneb ja on avalik ettevõte, peab Zuckerberg leidma uusi võimalusi, kuidas hoida endist töötajate pühendumist uutes tingimustes.
Ära takerdu lühiajalistesse perspektiividesse. Börsiettevõte elab kvartalitulemuste rütmis, kuid ära takerdu vaid nii lühiajalisse perspektiividesse, vaid hoia ikka silme ees pikemat sihti nagu varem.
Ära takerdu bürokraatiasse. Avalikuks saamine tähendab uusi poliitikaid ja protseduurireegleid, mis on väga kaugel sellest maailmast, milles Facebook tegutses varem. Reeglite ja regulatsioonide rägastik võib töötajaid kõvasti frustreerida, sest nad pole taolise bürokraatiaga harjunud. Juhi ülesanne on siin asju selgitada, selgitada, selgitada.
Lase töötajatel rääkida. Kuigi ettevõte on kasvanud, peab Zuckerberg peab lubama oma tiimi liikmetel kõikidel tasanditel rääkida vabalt oma mõtetest. Eriti, mis puudutab nende töökohutusi.
Uued käitumisreeglid. Zuckerberg peab selgeks tegema, millised tegevused ja käitumine on vastuolus ettevõttele kehtivate uute standarditega. Kui ettevõte alles alustab tegevust, võib selle juht olla paindlik ja andestav, kuna ta ei pea vastutama aktsionäride ees. Börsiettevõtte töötajatele aga kehtivad teistsugused käitumisreeglid.