Naftatransiidi mahud Soome lahel on pärast viimaste aastate järsku tõusu ühtlustunud, majanduslangus on vähendanud nõudlust nafta järele ja ka Venemaa naftaeksporti.
Majanduskriis vähendab naftatransiiti Soome lahel
«Bensiini- ja kütuseveod on veidi vähenenud, toornaftatransiit püsib veel endisel tasemel,» rääkis STT-le Neste Shippingi juht Erkki Kotiranta.
Samas ei usu ta transiidi märkimisväärsesse vähenemisesse, kuna Venemaa vajab hädasti naftamüügist saadud tulusid.
Naftat veetakse ka hoidlatesse, kust seda saab maha müüa ja kiiresti kliendi juurde vedada.
Mööda Soome lahte veetakse tänavu hinnanguliselt 150 miljonit tonni naftata.
Kui veel mõni aastat tagasi vedasid kütust peamiselt ühekordse põhjaga naftatankerid, siis nüüdseks on olukord paranenud.
«Ühekordse põhjaga tankeritest meil teavet pole. Laevad on paremad kui mõni aasta tagasi,» rääkis veeteedeameti asedirektor Kari Kosonen.
Soome veeteedeameti ja transpordiministeeriumi tellitud uuringu järgi on piiripealsete olukordade arv viimastel aastatel Soome lahel oluliselt vähenenud.
Samas pole turvalisusega seotud riskid kuhugi kadunud. Majanduslanguse tõttu võivad piirkonda ilmuda taas kehvemad laevad ja meremehed, kel pole jäistes tingimustes sõidukogemusi.